INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Velmi nízká nezaměstnanost a boj o pracovníky, který panuje prakticky ve všech segmentech trhu, se projevuje i na preferencích zaměstnanců v oblasti benefitů. Z průzkumu personální agentury Grafton Recruitment vyplývá, že například stravenky již zaměstnanci považují za standard, nikoliv benefit.

Mezi benefity, o které mají uchazeči o práci největší zájem, tak letos vede 13. plat, příspěvky na bydlení a služební vůz i k soukromým účelům, zájem roste také o osobního kouče. Do průzkumu personální agentury Grafton Recruitment se letos v létě zapojilo 2259 respondentů ze všech krajů ČR a 15 sektorů trhu.

„I když hlavním tématem nadále zůstává finanční ohodnocení, zaměstnavatelé se musí snažit najít vhodné nástroje, jak motivovat kandidáty, aby přijali jejich pracovní nabídku a zachovali jim loajalitu,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment. „Jak je vidět na výsledcích průzkumu, dříve běžné benefity již zaměstnance nezajímají. Stravenky anebo mobilní telefon i pro soukromé účely považují za samozřejmost a jejich zájem opadá i v případě vánočních večírků a dárků od zaměstnavatele, příspěvků na kulturní a sportovní aktivity, teambuildingů či dokonce občerstvení na pracovišti. Jde přitom o benefity, které nabízí většina firem.“ Zaměstnavatelé tedy budou muset nabídku benefitů přehodnotit, už jen z důvodu, že stále větší vliv na trhu práce získává generace tzv. mileniálů, kteří mají zcela odlišné preference od dnešní střední generace. K jejich prioritám patří osobní rozvoj, vzdělávání, flexibilita a vyváženost pracovního a soukromého života.

 10 benefitů, kde zájem uchazečů převyšuje nabídku zaměstnavatelů

Příspěvek na bydlení
13. plat/14. plat/ pravidelné bonusy
Osobní kouč
Příspěvek na bydlení
Příspěvek na dopravu
Služební vůz i k soukromým účelům
13. plat/14. plat/ pravidelné bonusy
Home office - práce z domova
Služební vůz i k soukromým účelům
Placená krátkodobá nemoc, sick days
Placené studijní volno
Placená dovolená nad rámec zákona
Firemní školka
Příspěvek na dopravu
Placená krátkodobá nemoc, sick days
Osobní kouč
Vyhrazený čas na inovace
Jazykové vzdělávání
Relokační balíček
Pružná pracovní doba

Zajímavé je, že zatímco v loňském roce se na první příčce žebříčku nejoblíbenějších benefitů umístilo jazykové vzdělávání, letos je to 13. plat následovaný příspěvkem na bydlení. Tato skutečnost může být do značné míry ovlivněna zvyšováním cen nájmů, ukazuje však i na stále častější trend stěhování se za prací. „Zejména zaměstnavatelé z Prahy a středních Čech stále častěji hledají lidi i mimo Středočeský kraj, protože zdejší nezaměstnanost je skutečně velmi nízká,“ komentuje Jitka Součková. 

Zajímavé rovněž je, že z žebříčku benefitů, u kterých poptávka převyšuje nabídku, vypadlo jazykové vzdělávání či home office. Není to proto, že by o tyto benefity ztratili zaměstnanci zájem, spíš je na základě loňských průzkumů většina zaměstnavatelů zavedla.
„Co se hodnoty poskytovaných benefitů týče, tak nadpoloviční většina respondentů průzkumu dostává benefity v hodnotě 1 499 Kč, což je paradoxně k situaci na trhu práce pokles, neboť loni hodnota činila 1 999 Kč,“ říká Jitka Součková. Pokleslo však i očekávání ze strany zaměstnanců – zatímco nadpoloviční většina loni očekávala benefity ve výši 4 499 Kč, letos by jim stačila hodnota 3 999 Kč. Rozdíl mezi realitou a očekáváním ovšem stále u nadpoloviční většiny zaměstnanců činí okolo 2 500 Kč.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3