INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

grrr

Zahraniční obchod České republiky roste, ekonomika je stále otevřenější a na pracovním trhu stoupá poptávka po jazykově vybavených lidech. Angličtina je pokládána za základ, ale už zdaleka nestačí. Je velký nedostatek těch, kteří ovládají němčinu, skandinávské jazyky a další méně obvyklé evropské jazyky, jako je holandština či maďarština.

Podle údajů pracovního portálu Profesia.cz zaměstnavatelé v nabídkách stále nejčastěji poptávají angličtinu, následují němčina, francouzština a ruština. V současné době roste zejména zájem o zaměstnance s dobrou znalostí němčiny, jak potvrzuje například pražská firma Yachting.com, která operuje po celém světě, ale v německy mluvících zemích momentálně uzavírá nejvíce zakázek. Stoupá i poptávka po těch, kteří ovládají méně obvyklé evropské jazyky – například holandštinu, rumunštinu, maďarštinu či švédštinu. S expanzí asijských firem je sháňka po lidech se znalostí korejštiny, čínštiny nebo japonštiny – ti, kteří je dobře zvládnou, mají téměř jisté velmi zajímavé pracovní uplatnění.

„Zatímco znalost dvou a více jazyků je kromě manažerských pozic požadována u obchodníků, kontaktních zaměstnanců, pracovníků v cestovním ruchu, administrativě, marketingu či některých specializovaných oborech, zcela bez požadavků na jazykové znalosti jsou v nabídce převážně dělnické profese, úklid či pozice jako skladník, prodavač nebo řidič,“ konstatoval Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz. „I když stále mnoho firem v inzerátech uvádí znalost cizího jazyka jako podmínku i u pozic, kde to není třeba, reálná poptávka po lidech s dobrou jazykovou výbavou roste. V současné době jich chybí řádově tisíce, největší zájem je ze strany center sdílených služeb.“

V dnešním globalizovaném světě je kladen důraz na znalost ne jednoho, ale rovnou několika jazyků. Zvláště pro absolventy může být jejich zvládnutí konkurenční výhodou na trhu práce. Navíc podle ohlasu z firem znalost cizích jazyků často přebije i odbornost.

„S koupí domény Yachting.com jsme se stali opravdu globálním hráčem a navazujeme kontakty po celém světě,“ sdělil Tomáš Vondráček, CEO společnosti Yachting.com. „Jazyková vybavenost uchazečů o práci na některých pozicích je pro nás stěžejní, protože u nového pracovníka počítáme s tím, že oborové znalosti a firemní know-how mu po nástupu pomůžeme doplnit a zvládnout, komunikovat s partnery i zákazníky v cizím jazyce ale musí umět od první chvíle.“

V České republice je zastoupeno mnoho nadnárodních firem, které operují po celém světě, naše firmy vyvážejí do jiných zemí a spolupracují se zahraničními partnery, řada českých společností působí globálně. A zde všude jsou potřeba zaměstnanci, kteří se nejen domluví, ale zvládnou v cizím jazyce obchodovat, vést náročná jednání, komunikovat s nespokojeným zákazníkem či plnohodnotně fungovat v nadnárodním týmu.

„Accenture v České republice každoročně nabízí stovky nových pracovních míst ve svých divizích Consulting, Technology, Digital a Operations,“ uvedl Marek Gešo ze společnosti Accenture. „Zejména pro tu poslední, která má podobu centra sdílených služeb pro podnikové procesy, je předpokladem přijetí znalost angličtiny v kombinaci s minimálně jedním dalším z evropských jazyků.“      

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3