INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

kucvhBílá barva je nesmrtelná. Lidé ji milují nejen na oblečení, ale i ve svých domácnostech. Důvody mohou být různé. Roli může hrát strach z výstředností, minimalistický styl, pro někoho bílý interiér představuje ideální základ pro vytváření zajímavých a originálních kombinací.

Při zařizování domácnosti jsou Češi poměrně konzervativní, prim hraje stále bílá, kterou jako svou nejoblíbenější barvu označilo ve výzkumu NMS Market Research celých 57 % respondentů. Díky ní místnosti působí čistě a svěže. Je základní barvou skandinávského stylu, který je pro svou jednoduchost v posledních letech velmi populární po celém světě. Bílou volí i spousta designérů, kteří ji často kombinují se dřevem,“ komentuje výsledky Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.

Další dvě pomyslné příčky vítězů obsadily žlutá (24 %) a zelená (22 %). Světle žlutý odstín na zdech místnost krásně prozáří a dodá pocit tepla a útulnosti, sytě kanárková zase rozveselí i ten nejšedivější severně orientovaný pokoj. Zelená naopak vnáší do pokoje svěžest a podle mnoha odborníků má uklidňující efekt. Zelenou barvu lze do domácnosti kromě výmalby či doplňků zakomponovat také pomocí rostlin. Ostatně vytváření malých soukromých domácích „džunglí“ je také jedním z velmi populárních trendů současnosti.

Hnědé tóny v interiéru preferuje 18 % lidí. Hnědá je barvou přírody, barvou dřeva, kůže, kožešin – a proto nejlépe vypadá právě na nábytku a doplňcích z těchto materiálů. Skvěle se kombinuje s bílou či krémovou, zajímavé kontrasty ale vytváří například také s modrou, která se v žebříčku oblíbenosti umístila hned na dalším místě a kterou jako svou oblíbenou uvedlo 15 % dotázaných. Obdobné popularitě se těší i šedá (14 %). „Šedé barvy se lidé trochu bojí, přijde jim nudná a unylá. Pokud ale vyberete vhodný odstín, udělá vám větší službu než klasická bílá, se kterou mohou některé výraznější barvy vytvářet až moc ostrý kontrast,“ komentuje Molnárová.

Ve výrazných barvách si libuje zhruba každý desátý Čech. 11 % respondentů jako svou oblíbenou označilo fialovou. Právě fialová, konkrétně její mystický odstín Ultra Violet, byla vyhlášena barvou roku 2018. Červené pak fandí 10 % Čechů. V obou případech se jedná o barvy, se kterými je potřeba v prostoru nakládat velmi opatrně. „Zdi vymalované sytými odstíny mohou vypadat velmi efektně, po nějaké době ale začnou působit rušivým dojmem. Tmavá výmalba navíc pokoj opticky zmenší, což většinou není žádoucí. Lepší je proto výrazné barvy použít spíše v menším množství, například na doplňcích. Vhodným kompromisem může být také použití oblíbené barvy jen na jednu stěnu,“ uzavírá Molnárová.

O Raiffeisen stavební spořitelně

Raiffeisen stavební spořitelna poskytuje v České republice stavební spoření a výhodné úvěry na rekonstrukce, modernizace i pořízení bydlení. Na český trh vstoupila v roce 1993 jako první stavební spořitelna, ještě pod jménem AR stavební spořitelna a.s. Je součástí Raiffeisen, největší soukromé finanční skupiny působící na rakouském trhu, jejíž tradice sahá až do roku 1862.

Provozuje širokou síť poradenských míst na území celé České republiky a je spolehlivým partnerem pro řešení nejen bytových potřeb. Její finanční poradci klientům poskytují komplexní finanční poradenství v otázkách bydlení, zajištění života, majetku, rodiny i zabezpečení na stáří.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3