INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

podvodV českém businessu se letos rozmohl nový druh podvodů, který se až dosud vyskytoval poměrně vzácně. Podvodníci se vydávají za konkrétního odběratele a od nic netušících výrobců a prodejců odebírají zboží, které si ve skutečnosti pravý odběratel nikdy neobjednal. Úvěrová pojišťovna Euler Hermes jen za poslední půlrok evidovala osm takových případů a celkovou škodu vyčíslila na zhruba 34 milionů korun.

V minulosti docházelo k těmto podvodům na dodavatele zcela ojediněle, za posledních šest let pojišťovna u svých klientů zaregistrovala pouhé dva případy. Příběhy o falešných odběratelích mají mnoho společných znaků. Odběratelé, za něž se podvodníci vydávají, mají u úvěrové pojišťovny obvykle dobrý rating, sídlí ve Francii, Velké Británii či Itálii a s daným dodavatelem v Česku nikdy předtím nespolupracovali. Komunikace probíhá z pravidla elektronicky s tím, že emailová adresa je jen nepatrně pozměněna od originální adresy odběratele. Po dodání zboží veškerá komunikace pochopitelně končí. Skutečný odběratel odmítá zaplatit dluh, protože si žádné zboží neobjednal a ani neodebral. V mnoha případech už padla trestní oznámení, a to buď ze strany odběratele či dodavatele.

„Nejpropracovanější byl podvod jménem odběratele z Francie. Objednávka byla na hlavičkovém papíře, měla razítko i podpis a nic nenasvědčovalo tomu, že by byla falešná. Klientovi v roli dodavatele jsme udělili pojistný limit na domnělého odběratele, protože tato firma byla dobře hodnocena. Následovala dodávka a převzetí zboží. Pak se ale zjistilo, že námi hodnocená společnost o žádném obchodu nemá ani ponět,“ řekl Luděk Obadal, Country Manager společnosti Euler Hermes v České republice a dodal: „Nepodceňujme ověřování a reference. Zejména pokud probíhá obchod poprvé, je na místě zvýšená patrnost při komunikaci, ověřování, včetně využití pevných telefonních linek, a ostražitost před nenadále lukrativními objednávkami či nesouladu místa dodání. Pokud se sejde více nestandardních bodů, je potřeba vnímat každý detail. Samozřejmě pomáhá i zdravý úsudek, např. zeptat se jinde na trhu, zda daná, do té doby neznámá společnost, má skutečně důvod předmětné zboží objednávat.“

Společnost Euler Hermes je světovým lídrem na trhu pojištění pohledávek. Disponuje tedy dostatkem aktuálních a relevantních informací v rámci mnoha podnikatelských sektorů v různých zemích světa. Tato informační báze společnosti umožňuje vytvářet unikátní analýzy, včetně globálních srovnání, a pomáhat tak v obchodním rozhodování společnostem či investorům z celého světa.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3