INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

city 4057536 960 720Členové Cihlářského svazu se chovají přesně podle zásady každého správného podnikatele: Očekávej to nejlepší a připravuj se na nejhorší. Celé české stavebnictví pohlíží na rok 2019 optimisticky a očekává meziroční nárůst o 3,2 procenta, a to i po výrazném růstu, který přinesl již rok 2018.

Tržby stavebních firem v ČR loni vzrostly zhruba o desetinu.Tržby stavebních firem v ČR loni meziročně vzrostly zhruba o desetinu na 500 miliard korun. Proti krizovému roku 2013 to bylo asi o čtvrtinu více. Do hodnoty z rekordního roku 2008 chybí necelá desetina. Rekordní rok zaznamenali rovněž výrobci stavebních materiálů.

Ing. Jan Fiala, obchodní ředitel Cihelny Štěrboholy, říká:V loňském roce jsme zaznamenali zvýšenou poptávku po našich výrobcích o víc jak 20 % za poslední rok. Od roku 2008 je to konečně obrat k lepšímu.“

Stavební výroba v ČR se loni meziročně zvýšila o 8,4 procenta. „Rok 2018 byl pro společnost HELUZ úspěšný. Celé rok byly plně využity všechny instalované kapacity a všechno vyrobené množství se dostalo na trh k zákazníkům. Jsme rádi, že se nám podařilo i přes rostoucí poptávku uspokojit všechny objednávky, které jsme přijímali v průběhu celého roku, i když nevždy v těch dodacích termínech, které by si někteří zákazníci přáli. Již druhým rokem je potřeba cihly stejně jako většinu ostatních materiálů objednávat včas, a ne na poslední chvíli,“ říká Ing. Petr Stejskal, obchodní a marketingový ředitel společnosti HELUZ.

Spokojený je rovněž i Roman Busta, obchodní ředitel Wienerberger CZE, který říká: „Považujeme rok 2018 na trhu pozemních staveb za silný a to se positivně promítlo i do výsledků naší společnosti. Máme radost z toho, že naši zákazníci preferují kvalitu a zejména naše řešení s vyšší přidanou hodnotou.“

Podnikatelé však mají rádi stabilní ekonomické prostředí. To, co se odehrává v tuzemském stavebnictví, má do nějakého lineárního vývoje daleko. Stavebnictví chybí jasná koncepce vlády. Veřejné investice, které by měly stabilizovat trh, jsou spíše nárazové. Stavební produkce tak na rozdíl od zemí západní Evropy kolísá. Když se podíváme na vývoj stavební produkce v posledních letech, tak například v Německu nebo Rakousku je vidět postupný a stabilní růst, zatímco země z bývalého východního bloku včetně ČR kolísají nahoru dolů. Chybí tady jasná koncepce. Stát by měl výkyvy na trhu vyvažovat veřejnými investicemi. Stavební produkce v České republice meziročně kolísá a ovlivňují například volby nebo evropské dotace. Stavební firmy tak v jednom období nestíhají, ale vzápětí produkce znovu výrazně klesá.

Více na www.cscm.cz

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3