INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Analýzy

15. říjen 2013

Podnikatelé v ČR při rozhodování, kterým směrem se vydat, rozhodně nešlápli vedle. Jejich přístup k vlastní práci je pozitivní, 91 procent z dotazovaných uvedlo, že je jejich práce baví. Svůj byznys chce navíc 40 procent z nich dále rozvíjet. Pokud nebudou v podnikání pokračovat sami, mají ale vyhlédnutého následovníka. Firmu plánuje předat 36 procent dotázaných. O prodeji uvažuje pouhých deset procent. Vyplývá to z dílčího průzkumu mezi 7000 podnikateli v rámci projektu Město pro byznys, který zpracovala agentura Datank.

14. říjen 2013

Potravinářský průmysl patří v České republice k tradičním odvětvím a jako významný článek potravinového řetězce hraje svou nezastupitelnou roli. Společnosti ze sektoru Výroby potravinářských výrobků (NACE 10) v letech 2010 – 2011 zvýšily tržby o 5,8 %, zatímco firmám podnikajícím v oblasti Výroby nápojů (NACE 11) tržby rostly o 2,6 %.

11. říjen 2013

V českém exportu se konečně blýská na lepší časy. Vyplývá to z posledních výsledků Indexu Asociace exportérů (IAE) pro první měsíc příštího roku, který očekává v lednu zvýšení dokonce o 9,45 p.b. Export by tak měl růst potřetí v řadě za sebou a to ještě výrazněji než v listopadu (0,85 p.b.) nebo v prosinci (o 6,23 p.b.). Hlavním tahounem růstu zůstávají tradičně zahraniční zakázky.

10. říjen 2013

Francouzsko-česká obchodní komora oslovila malé a střední firmy v průzkumu zaměřeném na přínosy členství v EU pro jejich podnikání a problematiku čerpání Evropských fondů. Většina firem vidí v EU přínos díky volnému pohybu. Zajímavými tématy spojenými s EU jsou pro firmy pracovní příležitosti a možnost podnikání v unii. Čtvrtina dotazovaných uvažuje o budoucím čerpání Evropských fondů, naráží ale na překážky v podobě složité administrativy a časové náročnosti. Vstup do eurozóny vidí firmy skepticky.

10. říjen 2013

Navzdory letošnímu celkovému poklesu ekonomiky o 1 %, jsou výsledky druhého kvartálu pozitivní. Nastartovaný růst pak bude pokračovat i ve zbytku roku, a pravděpodobně tak ukončí ekonomickou recesi v České republice.

9. říjen 2013

Globální růst zpomalí, ať už budou velké centrální banky pumpovat peníze prostřednictvím dalšího kvantitativního uvolňování, nebo ne. To říkají analytici Saxo Bank ve finančním výhledu na 4. čtvrtletí. Neočekávají udržitelný návrat růstu, dokud politici nepřestanou podporovat části ekonomiky, které pomoc nepotřebují nebo si jí nezaslouží namísto toho, aby začali podporovat nastartování nejdůležitějšího motoru hospodářského růstu a zaměstnanosti. Tím jsou malé a střední podniky.

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3