INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

havarijni pojisteniHavarijní pojištění je velmi častým doplňkem k povinnému ručení. Na rozdíl od něj ale slouží havarijní pojištění především vám. Nemusíte se tak bát poškrábaného auta nebo nehody se zvěří. Co přesně havarijní pojištění zahrnuje?

Co je havarijní pojištění?

Havarijní pojištění je krytí určené pro případy poškození vašeho vlastního vozu. Slouží tedy primárně pro vás jako řidiče, a to jak v případě nehody, tak například při poškození vlivem přírody, když vám střechu poškodí kroupy či vám na auto spadne strom. Využijete ho ale i v případech, kdy vám někdo třeba „jen“ poškrábe lak nebo vůz dokonce odcizí.

Při dopravní nehodě vám havarijní pojištění pokryje škody na vašem autě. Na rozdíl od povinného ručení se tak postará o i vás. Havarijní pojištění není povinné, ale jeho uzavření byste měli určitě zvážit.

Co pokryje havarijní pojištění?

Už jsme zmínili, že havarijní pojištění slouží zejména vám, při zavinění dopravní nehody druhou osobou jde pojistné plnění z jejího povinného ručení. Havarijní pojištění vám ale pomůže zejména se čtyřmi hlavními riziky:

  • S havárií
  • Se zničením nebo poškozením přírodními živly
  • S poškozením cizí osobou
  • S krádeží

Kombinovat ho můžete i s povinným ručením, často tak získáte výhodnější cenu. Při sjednávání havarijního pojištění si také můžete vybrat, jaká rizika chcete pojistit.

Cena havarijního pojištění

Cena havarijního pojištění se odvíjí od limitů plnění, které vám pojišťovna poskytne v případě vzniku pojistné události, kvality asistenčních služeb a také rychlosti. Je však ovlivněna několika faktory, a to:

  • frekvencí platby
  • bydlištěm
  • typem a značkou vozidla
  • pořizovací cenou
  • zvoleným rizikem pojištění
  • zvolenou spoluúčastí

Co je spoluúčast na pojistné události?

Spoluúčast je částka, kterou na opravách v případě nehody nebo poškození zaplatíte vy sami. Platí, že čím vyšší je spoluúčast, tím nižší je cena havarijního pojištění. V případě odcizení auta se vám ale vysoká spoluúčast nemusí vůbec vyplatit.

Asistenční služby jako součást pojištění

V případě uzavření havarijního pojištění jsou často součástí i asistenční služby. K těm běžným patří zejména odtah, vyproštění nebo oprava vozidla na místě, ale také ubytovaní. Některé je nutné si v pojišťovně přiobjednat. Rozsah služeb určuje pojišťovna v rámci konkrétní nabídky.

Havarijní pojištění je určitě výhodné mít sjednané, a to i v případě, že cena bude o něco vyšší. Výhodně ho můžete získat především v kombinaci s povinným ručením. Havarijní pojištění však na rozdíl od něj pomůže v případě nehody vám, například pří odcizení vozu nebo poškození vlivem počasí. Nikdy nevíte, kdy se vám bude hodit.

 

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3