Česká Trinity Bank zaznamenala v roce 2022 nejlepší hospodářské výsledky ve své historii. Pětinásobná hodnota zisku oproti roku 2021 je i výsledkem výrazného zaměření na služby a servis klientům. Akcionářská struktura Trinity Bank zahrnuje téměř 9000 drobných českých akcionářů a podíl veškerých výnosů banky generovaných z aktiv v ČR k 31. 12. 2022 přesahuje 99 % a zbylá část pochází z aktiv v jiných státech EU. Banka navazuje na velmi úspěšnou historii Moravského Peněžního Ústavu, který byl založen v roce 1996 ve Zlíně a patřil mezi největší spořitelní družstva v ČR. V roce 2018 získal bankovní licenci a od roku 2019 operuje na českém trhu pod obchodním jménem Trinity Bank. Trinity Bank dosáhla v roce 2022 svého významného milníku – pokořila nejenom hranici 100 000 klientů, ale poprvé za svou krátkou bankovní existenci dosáhla zisku jedné miliardy korun před zdaněním. Co je základem této cesty, nastínil Dušan Benda, předseda představenstva Trinity Bank:
Loňský rok byl pro vaši banku výjimečný hospodářskými výsledky. Co k tomu přispělo?
Pro rok 2022 jsme měli vcelku ambiciózní plány. Ty se podařilo nejenom naplnit, ale doslova velkolepě překonat. Dosažení zisku jedné miliardy je obrovský milník. Naše vysoká míra akceschopnosti, schopnost se velmi rychle rozhodnout, a reagovat tak na změny na bankovním trhu přinesla bance obrovskou výhodu oproti ostatním. Skvěle jsme reagovali i na nabídky volných obchodních ploch a za mimořádně výhodných podmínek jsme dynamicky rozšířili pobočkovou síť na velmi exkluzivních místech v centrech krajských měst. Pokořili jsme i další milník u aktivního počtu klientů, těch má banka nyní přes 100 000. Skvělý zisk přetavíme do dalšího rozvoje banky, stejně tak opět plánujeme výplatu dividendy všem našim akcionářům.
Byly to tedy opravdu služby a servis? Lze ještě ve světě financí vymyslet něco, aby byl klient více než spokojen?
V bankovnictví je podle mě naprostým předpokladem úspěchu klientsky orientovaný servis a kvalita služby, které od své banky očekáváte. Začíná to prostorem banky, ideálně na skvěle dostupném místě, a končí to nabídkou produktů, které jsou buď nejlepší na trhu, nebo minimálně patří mezi ty nejlepší. A klient jde tam, kde ví, že dostane tu nejlepší péči a ty nejlepší nabídky na trhu.
Ostatně, dá se hovořit také o určitých službách budoucnosti? Třeba v oblasti bezpečnosti komunikace s bankou nebo možnosti výjimečného zhodnocení vkladů na základě věrnosti finančnímu domu? Dal by se posílit vztah k bance šikovnou klientskou soutěží o zajímavý kreativní nápad na určité téma s patřičnou odměnou či asistencí odborníka při vstupu do businessu?
Trinity Bank je dnes v pozici jedné z nejlepších voleb tzv. druhé banky. Aktuálně jsme bankou, kterou vyhledáte pro zhodnocení svých úspor s vynikající péčí nebo v případě, když chcete financovat developerský projekt. V těchto dvou oblastech patříme mezi ty nejlepší na trhu, proto díky naší specializaci rosteme každý rok i o desítky procent. Zároveň pracujeme na rozšíření nabídky našich služeb a produktů, ale držíme se hesla „méně, ale lépe“. Jako příklad mohou sloužit produkty denního bankovnictví, kde se soustředíme na kvalitu služby. A právě specializace bank na vybrané služby a produkty je dle nás cestou, jak být na trhu úspěšný.
Od provokativní otázky k číslům. Která vypovídají o úspěšnosti vaší společnosti v České republice nejlépe?
Rekordní jedna miliarda zisku, dosažení milníku 100 000 klientů a růst bilanční sumy banky. Ta ke konci roku 2022 dosáhla hodnoty 64 miliard korun a oproti předchozímu roku narostla o 27 miliard korun. V procentech jde o 73% nárůst proti loňskému roku. A samotná výše regulatorního kapitálu Trinity Bank činila čtyři miliardy korun. Na pár let na trhu od získání bankovní licence to jsou pro Trinity Bank skvělá čísla. Je potřeba samozřejmě dodat, že těžíme z dlouhodobé úspěšné historie a zkušenosti, kdy na trhu jako úvěrová instituce působíme již 27 let.
Pobočková síť je dlouho diskutovanou záležitostí. Některé banky pobočky ještě nedávno rušily, jiné zřizují další přesto, že se značná část komunikace řeší elektronicky. Jaký význam přidáváte vy osobnímu jednání?
Pro nás je osobní jednání s klientem velmi důležité, stejně tak je pro nás zásadní to, jak se klient v bance cítí. Chceme, aby se u nás klient cítil dobře a byl spokojený s nabídkou služeb a servisu, který poskytujeme. To je základ našeho úspěchu, proto jsme investovali do našeho rozvoje a v roce 2022 banka razantně rozšířila svou síť o nové pobočky v Českých Budějovicích, Hradci Králové, Liberci, v Plzni i v Ostravě. V historicky tradičním městě, v Brně, jsme banku přesunuli na nové exkluzivní místo v samotném centru města na náměstí Svobody. A se začátkem února přidali, opět v samotném centru města, novou pobočku v Olomouci. Prostřednictvím našich produktů nyní bez problémů skrze jednotlivé regionální pobočky oslovujeme přes devět miliónů obyvatel naší republiky, kteří si mohou samozřejmě naše služby a produkty obsluhovat nejenom osobně na pobočkách, ale také z pohodlí domova prostřednictvím internetového bankovnictví. V rozšiřování pobočkové sítě ale hodláme pokračovat, pro rok následující, 2024, jsou v plánu další pobočky banky po republice.
Čeho byste rádi docílili letos? Chystáte nový, případně převratný produkt například pro podnikatele?
V letošním roce přejde banka na špičkový švýcarský bankovní systém TEMENOS. Jde o nejlepší systém pro banky a jejich služby na světě. Díky tomu banka nabídne nejenom platební karty, ale i další moderní bankovní aplikace. Pro Trinity Bank to bude znamenat výrazné rozšíření nabídky služeb i produktů denního bankovnictví pro klienta, čímž dojde k dalšímu upevnění pozice na českém bankovním trhu.
ptala se Eva Brixi