INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Pokud si banky a pojišťovny chtějí udržet klienty, musí jít s dobou a být inovativní. Zatímco v minulém roce se bankovní aplikace pro chytré telefony teprve rozvíjely, dnes jsou hitem. Sjednat pojištění je zase letos možné i přes telefon. Podle výzkumu Nejlepší banka 2013 a Nejlepší pojišťovna 2013, který provádí agentura Datank, využívá nových technologií stále více finančních institucí.

V bankovnictví je novinkou letošního roku QR kód, který pro své klienty jako první připravila Raiffeisenbank. Platba je rychlejší a jednodušší, zároveň velmi dobře zabezpečená. Stačí jen vyfotit QR kód chytrým telefonem a klient má předpřipravený platební příkaz, který stačí jen potvrdit. Platba je okamžitě provedena, a dodavatel tak může dané zboží ihned distribuovat. Jako další nabízejí platbu pomocí QR kódu Komerční banka, ČSOB, Air Bank, Česká spořitelna a Poštovní spořitelna.

Největší meziroční změnu zaznamenala agentura Datank v bezkontaktních platbách. „Zatímco v minulém roce ji nabízely tři banky, letos jich je jedenáct. Možnost vykonat platbu rychle a jednoduše je jedním z hlavních trendů současnosti. Potvrzují to i další novinky v oblasti bezhotovostních plateb,“ uvedl analytik společnosti Datank Ondřej Pivoňka.

Podle výzkumu se také rozšířil počet bank, které nabízejí smartbanking, a to z 9 na 14. Další novinkou na trhu je snímání složenek, které v současnosti nabízejí čtyři banky – Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB a ZUNO Bank. Díky této funkci stačí vyfotit složenku a potřebné údaje se automaticky přepíší do kolonek platebního příkazu.

Co se týče produktů, nepřinesly banky podle průzkumu v loňském roce žádné zásadní změny. Od loňského roku zrušily dvě banky nabídku vkladních knížek a naopak další dvě banky zavedly nabídku neúčelových úvěrů.

Také pojišťovny více využívají možností moderního světa. Nabídka online služeb neustále roste. Nejvyšší počet pojistných produktů, které je možné vypočítat a zároveň sjednat bez návštěvy pobočky, nabízí Česká pojišťovna, a to osm produktů u neživotního pojištění, což je 73 procent z celkové nabídky produktů neživotního pojištění, a jeden produkt u životního pojištění. Nejvíce online produktů životního pojištění (celkem tři) nabízí Wüstenrot, životní pojišťovna. Po jednom produktu z této oblasti je pak možné zřídit u Allianz pojišťovny, Kooperativa pojišťovny a ING Životní pojišťovny. V letošním roce zaznamenala agentura Datank novinku, a to sjednání životního pojištění přes telefon. Tuto službu nabízí Česká pojišťovna.

Mnohem více produktů „bez přepážky“ je možné zřídit v případě neživotního pojištění, a to především cestovní pojištění, pojištění odpovědnosti, vozidel, nemovitosti a domácnosti. Například pojištění psů a koček online nově kromě České pojišťovny nabízí také HALALI, všeobecná pojišťovna.

Vliv moderních technologií se v případě pojišťoven projevil také v možnosti plateb. Zaplatit pojistné online pomocí platební karty nabízí nově Česká podnikatelská pojišťovna a AIG Europe Limited. Celkem má tuto službu v nabídce zhruba polovina pojišťoven.

V letošním ročníku výzkumu sleduje agentura Datank nově službu zpětného volání při zanechání telefonního číslo v online kalkulátoru nebo webovém formuláři. Klientovi zavolá zpátky osm pojišťoven.

Nové produkty a služby jsou prvními dílčími výsledky výzkumu Nejlepší banka 2013 a Nejlepší pojišťovna 2013, který provádí agentura Datank. Zpracování a vyhodnocení více než 220 kritérií u bank a 110 kritérií u pojišťoven přináší žebříček těch nejlepších institucí jak z pohledu klienta, tak akcionáře. O výsledku tedy rozhodují stovky objektivních dat a ukazatelů. Vítězové Nejlepší banky 2013 i Nejlepší pojišťovny 2013 budou slavnostně vyhlášeni v září.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3