INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Novela zákona o DPH, účinná od počátku roku, zavedla nový institut ručení za nezaplacenou daň. Ve veřejném rejstříku se již objevili první černí adepti, kteří dluží na dani. Přesto je podle mnohých nová povinnost pro podnikatele spíše zátěží. Do nespolehlivých firem spadají dle tuzemské společnosti PREMIER system, jenž vyvinula účetní software, který mimo jiné odhalí rizikové obchodní partnery díky výstražným funkcím, ty společnosti, které například uvedli sídlo na neexistující adrese, nepodaly včas daňové přiznání, či ignorovaly úřady.

Odhalit nespolehlivého partnera lze při nahlédnutí do registru plátců DPH vedeným Českou daňovou správou Ministerstva financí. Automatickou kontrolu obchodního partnera v registru ale provádějí jen některé firmy a musejí přesně vědět, na koho se konkrétně chtějí podívat. Pokud je u firmy uvedeno NE – je spolehlivá a nehrozí, že by za ni musela být daň zaplacena. U nespolehlivých firem se objevilo v rejstříku ANO. To by mělo v praxi znamenat jejich zánik. Technické řešení prozatím komplikuje dohledání pro firmy s velkým počtem spolupracujících subjektů, mnoho firem zatím ještě nedodalo ani podnikatelské účty. „Ze zkušeností našich zákazníků víme, jak je takzvané lustrování schopnosti obchodních partnerů splácet své závazky časově náročné. Neustálá kontrola insolvenčního rejstříku je ale nezbytnou činností bez které se firmy vystavují zbytečnému riziku,“ potvrzuje Boleslav Buzek, zakladatel a jednatel PREMIER system s tím, že ze zákona přitom v tomto ohledu za své dodavatele ručí samotná firma a na firmy pak dopadají statisícové náhrady nebo sankce.

Zjistit konkrétní jméno nespolehlivého plátce je prý možné pouze na základě konkrétního dotazu na webovém portálu Ministerstva financí ČR (http://adisreg.mfcr.cz/).

Rychlá kontrola přes účetní software

Spolehlivost partnerů lze přitom zjistit mimo rejstřík snadno. Stačí k tomu slušně vybavený ekonomický software. Ten nespolehlivé plátce DPH automaticky odhaluje, příkladem je třeba systémové řešení od Premier systém, který data eviduje na kartě firmy. „Údaje jsou čerpány při přidávání dokladů na pozadí, systém tak zbytečně nezdržuje zaměstnance při práci,“ upřesňuje Boleslav Buzek. Obdobně testuje konkrétní obchodní partnery, zda nejsou v insolvenci vyhledáváním ve zmíněném rejstříku.

Na černé listině neplatičů DPH skončí každý, kdo dluží za poslední minimálně tři měsíce na DPH více než 10 milionů korun. Jako nespolehlivá společnost je označován ten subjekt, který nemá v pořádku daňové doklady a úřad společnosti vyměří daň alespoň 500 tisíc korun, případně, je-li podnik podezřelý z účasti na nekalé činnosti, jako například podvod.

Po zveřejnění na listině neplátců se z ní není snadné dostat. Odvolat se je nutné do 15 dnů a výmazání je možné až po roce, kdy se prokáže, že se firma chová slušně a plní daňové povinnosti. Mezi další skutečnosti patří, že subjektům na černé listině se zkrátí zdaňovací období ze tří na jeden měsíc.

Ručení za daň se lze vyhnout, je-li odvedena rovnou státu, a ne dodavateli, který ji následně platí. O tomto postupu se však musejí dohodnout obě strany.

www.premier.cz

O společnosti PREMIER system

Společnost PREMIER system a.s. vznikla v roce 1998 jako ryze česká firma s vlastním know-how. Nyní je předním producentem informačních a ekonomických systémů na tuzemském trhu. Nosným programem společnosti je výroba a distribuce vlastního stejnojmenného ekonomického informačního softwaru PREMIER system pro řízení podniků a firem. Produktovou nabídku doplňují nástavbové moduly a specializovaná řešení pro firemní procesy v téměř jakémkoliv oboru. Po dobu 14leté působnosti na trhu ČR a SR si společnost Premier system a.s. vypracovala přední pozici mezi poskytovateli informačních a ekonomických systémů pro menší a střední společnosti.

Tradice a úspěch firmy je založen především na výrobě kvalitních produktů s originálním prostředím a ovládáním, na flexibilitě firmy při řešení individuálních požadavků svých zákazníků, vysoké odborné kvalifikaci zaměstnanců. Stejně tak poskytování komplexních služeb, jejich kvalita a rychlá dostupnost směřuje k hlavnímu cíli společnosti, a tou je maximální spokojenost zákazníků a osobní přístup ke klientovi. Především spokojenost našich klientů a jejich doporučování je hlavním elementem dynamického růstu společnosti a jejího portfolia klientů, které činí více než 3 500 subjektů (více než 12 tis. licencí). Naše dlouhodobé cíle jsou založeny poskytování našich produktů a služeb co nejširšímu spektru zákazníků v kategorii menších a středních společností. Budování dlouhodobého a oboustranně seriózního partnerství je další z hlavních cílů společnosti.

Více informací naleznete na www.premier.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3