Podobně jako u Era červeného konta vzrostla poptávka i po Era termínovaném vkladu, u kterého se množství zájemců v průměru také zdvojnásobilo. „Zájem o spořící produkty mimo jiné dokazuje, že Čechům není budoucnost lhostejná a myslí na zabezpečení i v případě nenadálých událostí," uvedl Milan Jursík, manažer marketingu Poštovní spořitelny.
To ostatně ukazují i výsledky Koeficientu rozumného zadlužení, podle kterého se více než polovině českých domácností daří hospodařit bez dluhů. „Češi začali v důsledku finanční krize zodpovědněji přistupovat ke svým financím. Podle našich zkušeností se snaží rozumně zacházet s úsporami a předcházet situacím, kdy by se mohli ocitnout v dluhové pasti - například sjednáním pojištění proti neschopnosti půjčku splácet," dodal Milan Jursík.
Mezi produkty Era spoření patří Era červené konto, které nemá žádnou výpovědní lhůtu a peníze je tak možné kdykoli okamžitě vybrat. Účet se ovládá přes internetové bankovnictví nebo po telefonu a k výhodné úrokové sazbě přidává také zdarma vedení a správu konta. Era termínovaný vklad zase zaručuje jistý výnos, i v době poklesu úroků na trhu se úroková sazba během doby trvání vkladu nesníží. Klienti navíc nemusí mít strach z nenadálých výdajů, neboť mohou kdykoli vybrat až 20 % uložených peněz, a to bez poplatku za předčasný výběr. Součástí spořících produktů je také Era první konto, jehož zvýhodněný úrok a žádná omezení či sankce pomohou našetřit dětem peníze pro vykročení do dospělosti.
Založení kteréhokoli ze spořicích produktů je jednoduché a snadné. Zákazníci mají k dispozici Finanční centra PS, pobočky České pošty po celé republice, webové stránky či internetové bankovnictví nebo finanční poradce ČMSS. Poštovní spořitelna je součástí Československé obchodní banky a.s.
(tz)