INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Členské společnosti České leasingové a finanční asociace (ČLFA) poskytly klientům v prvních třech čtvrtletích letošního roku prostřednictvím leasingu, úvěrů a factoringu 88,9 miliardy korun, to je o téměř 5 % více než ve stejném období loňského roku.

„Výsledky za tři čtvrtletí potvrdily trend, který jsme avizovali už v polovině roku. Tehdy došlo nejen k mírnému oživení v souhrnných obchodech členů ČLFA, ale po dlouhé době v tomto rámci také k růstu financování podnikatelských investic, což nejlépe odráží kondici tuzemských firem. Za tři čtvrtletí tento růst meziročně dosáhl více než 2 %. Ukazuje se, že produkty členů ČLFA jsou pro podnikatele přirozeným východiskem v době, kdy klesá objem klasických bankovních úvěrů,“ řekla Jiřina Tapšíková, předsedkyně představenstva ČLFA, která sdružuje téměř padesát předních tuzemských poskytovatelů leasingových, úvěrových a factoringových produktů.

Z celkových 88,9 miliardy korun bylo 62,6 miliardy určeno na financování firemních investic a provozu a 26,3 miliardy na financování zboží a služeb pro domácnosti. Členské firmy ČLFA uzavřely v prvních třech letošních čtvrtletích 749 002 nových leasingových a úvěrových obchodů a na konci tohoto období spravovaly 2 303 529 aktivních smluv. Souhrnné pohledávky z běžících leasingových a úvěrových kontraktů dosáhly na konci třetího čtvrtletí 214,02 miliardy korun.

Pro domácí finanční trh je typický dlouhodobý pokles leasingových obchodů v rámci financování podnikatelských investic, který je způsoben především daňovým znevýhodněním finančního leasingu v České republice. V prvních třech čtvrtletích letošního roku byl však tento pokles minimální, když meziročně dosáhl pouhých 0,7 %. Navíc byl kompenzován takřka 4% růstem objemů podnikatelských úvěrů. První tři letošní kvartály stvrdily zvyšující se zájem o operativní leasing – jeho podíl na celkovém leasingovém trhu v podnikatelské sféře dosáhl už 46 %, což je nejvíce v historii. Dařilo se rovněž factoringu – objem pohledávek postoupených v rámci factoringu na členské společnosti ČLFA se meziročně zvýšil o 13,5 %.

Nárůst zaznamenalo také financování domácností, a to o 2,5 % v porovnání se stejným obdobím roku 2012.

V obchodech členů ČLFA tradičně vévodí kontrakty na financování automobilů. Stejné to bylo i v prvních třech čtvrtletích tohoto roku. Členské společnosti ČLFA poskytly na nové silniční dopravní prostředky 39,3 miliardy korun. Z toho 24 miliard korun bylo určeno na pořízení osobních vozů. Prostřednictvím produktů členů ČLFA bylo financováno 42 % všech nových osobních aut prvně registrovaných v České republice.

Tabulka č. 1: Rozložení prostředků poskytnutých členy ČLFA v 1. až 3. čtvrtletí 2013

podle investičního záměru (srovnání se stejným obdobím roku 2012)

celkový objem v mld. Kč

(2013)

celkový objem v mld. Kč

(2012)

změna v %

financování podnikatelských

investic

(finanční a operativní leasing, podnikatelské úvěry)

47,91

46,87

+ 2,2 %

financování firemního provozu

(factoring)

14,70

12,24

+ 20,1 %

financování domácností

(spotřebitelské úvěry, spotřebitelský leasing)

CELKEM

26,31

88,92

25,68

84,79

+ 2,5 %

+ 4,9 %

Podrobnější výsledky za jednotlivé sektory najdete na následujících stránkách.

Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA)

je zájmovým sdružením firem (většinou dceřiných společností velkých bank nebo silných nadnárodních výrobních koncernů) zabývajících se finančním a operativním leasingem, úvěry a splátkovými prodeji pro domácnosti i podnikatele a factoringem. Od svého založení v roce 1991 prosazuje jejich společné zájmy a je zároveň partnerem orgánů státu při řešení problémů odpovídajících sektorů finančního trhu. V současné době má 49 členů.

Více na: www.clfa.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3