INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Pohledávky musí řešit každá firma. Někomu dluží po lhůtě splatnosti, protože nedostala včas zaplaceno od svého zákazníka. Kolotoč dluhů nemá konce, jen rok od roku stále roste. Taková je realita českého podnikání.

Průměrná pohledávka po termínu splatnosti mezi firmami měla v loňském roce hodnotu 9.975 Kč. Vyplývá to z údajů inkasní agentury B4B Inkasso, která patří mezi tři největší v ČR. Průměrná hodnota pohledávky vychází z 27 tis. případů, které agentura řešila. To je o 9 tis. případů více než v roce 2012. Do statistiky zařadila jen pohledávky v segmentu B2B do výše 200 tis. Kč. Oproti roku 2012 se průměrná výše pohledávky snížila o 1.011 Kč.

Platební morálka není mezi firmami v ČR stále příliš dobrá. Ačkoliv průměrná výše dluhu po splatnosti klesla, agentura B4B Inkasso registrovala znatelný nárůst případů. „V roce 2012 jsme řešili asi 18 tis. případů pohledávek mezi firmami do částky 200 tis. Kč. V loňském roce to bylo 27 tis. Svůj vliv má úspěšná obchodní strategie naší firmy, ale také vzrůstající počet případů od stávajících klientů. Proto lze toto číslo chápat jako potvrzení nepříjemného trendu, že počet dluhů po splatnosti mezi firmami roste,“ řekl jednatel společnosti B4B Inkasso Miroslav Rozbroj.

Do agendy inkasní agentury míří obvykle pohledávky, jejichž splatnost vypršela minimálně před měsícem. Firmy s předáním dluhu inkasní agentuře často váhají, protože mají strach, aby tím nepoškodily svůj vztah s dlužníkem. Ten je totiž stále klientem. „Strach o poškození dobrého jména předáním dluhu inkasní agentuře je zbytečný. Pokud agentura dodržuje legislativu a etický kodex Asociace inkasních agentur, nic takového nehrozí. Bohužel se naopak často stává, že firma dlouho věří slibům svého dlužníka, že peníze přijdou a vzájemná obchodní spolupráce bude pokračovat. Bývá to ale opačně, firma nemá peníze ani klienta,“ dodal Miroslav Rozbroj.

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3