INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Rodinné domy jsou oblíbeným cílem zlodějů. Průměrná výše škody v důsledku vloupání se podle údajů policie v minulém roce vyšplhala na 57 460 korun, což je suma, která představuje téměř trojnásobek výdajů na zabezpečení. Lidem se návštěva zloděje prodraží i v dalším ohledu. Navzdory vysokému počtu neobjasněných vloupání nemá odpovídající pojištění majetku přibližně 60 % domácností.

Na kolik vás přijde investice do zabezpečení

Škody na majetku, které lupiči napáchají, bývají obecně výrazně vyšší než finance, které byste investovali do ochrany vašeho domova. „Bezpečnostní dveře, které odpovídají třetí bezpečnostní třídě, pořídíte od 20 tisíc korun. Další účinné a přitom finančně velice dostupné řešení představují fólie na sklo. Vyjdou vás na několik stovek za metr čtvereční a vedle oken jimi můžete zabezpečit třeba světlíky, sklepní průhledy nebo prosklené dveře na terasu. Výhodou fólií je, že lidé nemusí vyměňovat stávající okna za bezpečnostní prosklení, což by bylo poměrně nákladné,“ říká Ivan Pavlíček z firmy NEXT, odborník na zabezpečení domů a bytů.

Čím vyšší zabezpečení, tím vyšší pojistné limity

Ve všech případech, kdy pojišťovna uhradí škodu, musí zloděj při krádeži překonat určitou překážku. Obyčejné vstupní dveře pachatel zdolá během několika minut, totéž platí u nezajištěných oken. Kvalitní zabezpečení chrání nejen před zloději, ale je také základní podmínkou pojišťoven pro sjednání vyšších pojistných limitů. „Nejnižší limity dostávají domácnosti s běžnými uzamykatelnými dveřmi, u certifikovaných dveří s bezpečnostním zámkem je to však až 300 tisíc korun. U domů či bytů s vysokým stupněm zabezpečení a napojením na alarm či pult centrální ochrany může klient dosáhnout na pojistný limit až do výše 1,2 milionu korun. Obecně tedy platí pravidlo, že čím vyšší stupeň zabezpečení, tím vyšší limity pojistného plnění,“ vysvětluje Lucie Ponertová, produktová ředitelka Slavia pojišťovny.

Policie neobjasní 80 % vloupání, pojištění vyjde ročně na pár tisíc

Faktem je, že téměř čtyři pětiny obyvatel vykradených bytů a domů se musí smířit s tím, že svůj majetek již nikdy neuvidí. Policii se totiž nepodaří objasnit skoro 80 % případů vloupání.  „Pachatelé klidně kradou i za přítomnosti obyvatel domu či bytu. Lidé nejčastěji přicházejí o televize, notebooky, mobily nebo oblečení. Velkou ztrátou je odcizení vozu poté, co zloděj najde v předsíni viset klíče od auta,“ říká Ivan Pavlíček z firmy NEXT, odborník na zabezpečení domů a bytů. „Problém je, že přibližně 60 % domácností nemá sjednané pojištění, které by krylo riziko vloupání. Odpovídající pojistku, která ochrání váš majetek, přitom pořídíte již za pár tisíc korun ročně,“ doplňuje na závěr Lucie Ponertová, produktová ředitelka Slavia pojišťovny.  

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3