INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společnost MasterCard®, jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách, a PRIME Research dnes zveřejnily výsledky druhého ročníku průzkumu mobilních plateb MasterCard Mobile Payments Study, který zkoumal více než 13 milionů komentářů na sociálních sítích Twitter a Facebook i na řadě internetových blogů a fór po celém světě. Studie ukazuje vstřícnější postoj k mobilním platbám a rapidní nárůst jejich využívání ze strany spotřebitelů i akceptace mezi obchodníky. Ti je v 88 procentech hodnotí pozitivně a řada z nich uvádí, že přijímání mobilních plateb je pro ně konkurenční výhodou. Jelikož mobilní platby využívá čím dál více spotřebitelů, mohli by se obchodníci, kteří se tyto platby přijímat zdráhají, časem ocitnout v nevýhodě.

Výzkum ukazuje, že právě v průběhu roku 2013 přestaly být mobilní platby pouhým konceptem a staly se akceptovanou skutečností. Jejich zastánci či uživatelé v roce 2013 stáli za 81 procenty diskusí. Toto zjištění představuje obrat oproti roku 2012, kdy z osob, které o mobilních platbách diskutovaly, určitý produkt použilo pouhých 32 procent. Obavy o bezpečnost mobilních plateb sice stále přetrvávají, studie však dokazuje, že spotřebitelé i obchodníci se již neptají „proč používat mobilní platby?“, nýbrž „kterou z možných mobilních plateb používat?“. V roce 2014 se tak mohou v oblasti mobilního nakupování vytvořit dlouhodobé vazby ke značkám, což znamená, že těm, kteří uvažují o mobilních platbách, by se mohlo vyplatit přidat se k tomuto novému trendu.

Spotřebitelé akceptují mobilní platební řešení:

·         Přijetí namísto nejistoty: nejistotu plynoucí z šíře možností mobilních plateb, kterou studie zjistila v roce 2012, vystřídaly diskuse o kvalitě a trvanlivosti konkrétních produktů. Průzkum ukazuje, že spotřebitelé přešli od pochybností, zda vůbec používat mobilní platby (třetí nejdiskutovanější téma v roce 2012), k rozhodování, kterou z možných mobilních plateb používat (druhé nejčastější téma v roce 2013).

·         Výrazný posun v diskusích: zastánci mobilních plateb nyní stojí za většinou diskusí (81 procent). Jejich odpůrci naproti tomu v roce 2012 představovali 68 procent diskutujících. To ukazuje, že spotřebitelé namísto diskutování o mobilních platbách začali sami zkoušet různé možnosti.

·         Větší míra pozitivního vyznění: nálada vůči mobilním platbám se mezi jejich zastánci výrazně zlepšila (74 procent v roce 2013, v roce 2012 jen 58 procent). Počet odpůrců se nezměnil (79 procent v roce 2013, 76 procent v roce 2012). To dokládá, že zkušenosti uživatelů, technická kvalita i akceptační síť se z hlediska spotřebitelů zlepšují.

·         Zkušenosti se zlepšují, lze však dokázat i víc: kladných hodnocení spotřebitelů z hlediska průběhu transakce přibývá (ze 34 procent v roce 2012 na 63 procent v roce 2013), je zde však stále prostor ke zlepšování, protože stejný počet uživatelů je tímto aspektem frustrován.

Vývoj mezi obchodníky:

  • Na akceptaci záleží: akceptace ze strany obchodníků je nejzřejmějším tématem, na které připadá 15 procent všech diskusí a 48 procent rozhovorů o obchodnících. Průzkum ukázal, že mobilní platby podporují jak spotřebitelé, tak obchodníci (86 procent), což v roce 2014 pravděpodobně povede k rozšiřování akceptace mezi obchodníky. Dostupnost mobilních plateb u obchodníků se z překážky pro odpůrce v roce 2012 stalo v roce 2013 vůbec nejčastěji diskutované pozitivní téma.
  • Zapojení obchodníků: na obchodníky připadá 22 procent rozhovorů a 88 procent pozitivního hodnocení. Výzkumem bylo zjištěno, že téměř 90 procent rozhovorů mezi obchodníky iniciovali ti, kteří mobilní řešení implementovali. Obchodníci, kteří tak neučinili, v sociálních médiích hledají především rady ostatních obchodníků na téma mobilních plateb.
  • Pohodlí: obchodníci, kteří mobilní platby akceptují, uvádějí jako hlavní důvod pohodlí – kladně či neutrálně je hodnotí v 97 % případů. Výzkum ukazuje, že obchodníci diskutují o výhodách mobilních plateb pro ně samé i pro spotřebitele, a v mnoha případech jako o prvku, kterým se jejich podnik od ostatních odlišuje.

 

Potřeba větší informovanosti o zabezpečení:

·         Nejistota ohledně zabezpečení: pro úspěch a rozšíření mobilních plateb bude mít zásadní důležitost osvěta mezi spotřebiteli. Otázky zabezpečení způsobily negativní hodnocení u 66 procent z nich.

·         Příležitost k osvětě: navzdory kvalitnímu zabezpečení panuje nejistota, jak se mobilní technologie vyrovnají s procesy zaměřenými na potírání podvodů a nepovolených plateb. Spotřebitele, kteří používají k mobilním platbám technologie MasterCard, chrání před podvodnými nákupy zásada nulové odpovědnosti společnosti MasterCard.

 

MasterCard umožňuje mobilní platby technologií MasterPass™

MasterPass, digitální služba společnosti MasterCard, zjednodušuje nákupy pomocí připojených zařízení včetně PC, tabletů a chytrých telefonů. Spotřebitelé v nich mohou mít pohodlně a bezpečně uložené informace o kreditních, debetních a předplacených kartách MasterCard i ostatních značek – včetně produktů firem Visa, American Express, Discover a dalších – stejně jako adresáře a další údaje. Tím se zjednodušuje proces vlastní transakce pomocí připojeného zařízení, zejména s menším displejem.

Technologii MasterPass akceptuje více než 30 000 obchodníků, např. firmy J. Crew, Brooks Brothers, Orvis, Live Nation-Ticketmaster a Singapore Airlines. K dispozici je v Austrálii, Kanadě, Itálii, Velké Británii a USA a v brzké budoucnosti se rozšíří mj. do Belgie, Brazílie, Číny, Francie, Itálie, Izraele, Nizozemska, Singapuru a Španělska.

 

Informace o provedené studii

Společnost PRIME Research realizovala průzkum Mobile Payments Study na 56 trzích, kde se hovoří 26 jazyky, a to v rámci Severní i Jižní Ameriky, Evropy, Afriky, Asie a Dálného východu. Zaměřila se na způsob, jakým lidé produkty používají, i na jejich ochotu přijímat nové technologie a postoje k dostupným možnostem. S pomocí vlastní metody a technologie analýzy sociálních médií výzkumná agentura PRIME identifikovala v sociálních sítích od března do prosince 2013 na 13 milionů relevantních příspěvků na téma inovací v mobilních platbách v souvislosti se společností MasterCard i dalšími hráči v oboru. Analýza nálad ukazuje, že většina příspěvků vycházela ze sdílení novinek – v 92 procentech případů měly pozitivní/faktické vyznění, pouze v 8 procentech negativní – což odráží podobu původního obsahu zveřejněného prostřednictvím tradičních zpravodajských kanálů. Z uvedených 13 mil. příspěvků bylo 5 000 podstatnějších poznámek podrobeno podrobněji strukturované odborné analýze vlastního obsahu.

 

 

 

  

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3