INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Celkový objem bezhotovostních transakcí u obchodníků stoupl meziročně o 13,4 %, tedy o 38 miliard korun. Počet transakcí přitom se zvýšil celkem o více než 22 %. To znamená, že lidé platební kartou u obchodníků platí stále častěji a to i menší částky. Ve srovnání s rokem 2012 došlo k výraznému  snížení výše průměrné platby kartou z 600 na 205 Kč v roce loňském.

K uvedenému trendu přispívá  i stále oblíbenější využívání bezkontaktních karet, které k říjnu loňského  roku tvořily
36 % všech vydaných platebních karet v České republice. V roce 2014 bude tento pokračovat a poměr kontaktních a bezkontaktních karet se bude postupně vyrovnávat.
V meziročním srovnání došlo rovněž k mírnému nárůstu objemu transakcí v bankomatech o necelá 2 %, celkem
o 12,35 miliardy korun. Shodným tempem, tj. o 2 % rostl i celkový  počet výběrů z bankomatů. Bankomatů v České republice kontinuálně přibývá, meziročně se jejich počet zvýšil o 134, oproti situaci před deseti lety jich mají ban- kovní klienti k dispozici  o 1764 více. Cena jednoho banko- matu se pohybuje v závislosti na konkrétních funkcionali- tách mezi 15 a 30 tisíci eury, s jeho provozem je pak spojena řada dalších nákladů na pronájem, údržbu či zajiš- tění bezpečnosti.
Při srovnání objemu bezhotovostních transakcí u obchodníků a objemu výběrů z bankomatu ovšem zjistíme, že platební karta lidem stále ve velké míře slouží jako nástroj pro platbu v hotovosti, nikoli pro platbu bezhoto- vostní. V celkovém součtu tvořily v roce 2013 výběry z bankomatu téměř 70 % objemu karetních transakcí, platby u obchodníků tedy pouhých 30 %. Přitom z hledis- ka počtu transakcí je poměr obrácený. Důvodem je, že kartou jsou v průměru placeny nižší částky (čemuž napo- máhá i masivní  rozšiřování  bezkontaktních platebních karet a tzv. NFC transakcí)  než jsou vybírány z bankomatů. Téměř 70 % držitelů platebních karet totiž uvedlo prefe- renci platby kartou před hotovostí.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3