INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Virózy, angíny, nachlazení a chřipka - i to je bilance zimního období ve firmách. Nemocný zaměstnanec může stát velké peníze, a to i přesto, že nepřestane chodit do zaměstnání.

Každý rok onemocní v České republice chřipkou 5–40 % zaměstnanců. Když ve firmě dojde k chřipkové epidemii, projeví se to jednak absencemi, jednak sníženou produktivitou. Tím dochází ke konkrétním finančním ztrátám jak na straně zaměstnance, tak zaměstnavatele. Výši nákladů, která úzce souvisí s onemocněním zaměstnance, si dokážou vypočítat i české firmy. Je pro ně levnější své zaměstnance nechat proti chřipce očkovat, proto tento bonus v mnohých českých firmách zařazují do svých benefitních programů.

S chřipkou bez dalších komplikací se zdravý člověk vypořádá průměrně za 3 až 5 dní. Po návratu na pracoviště však ještě dva až tři týdny nepodává plný pracovní výkon. Při pětidenní absenci zaměstnanec přijde cca o 14% své měsíční mzdy1. Zaměstnavatel může při součtu mzdových nákladů a náhrady mzdy, kterou platí zaměstnanci na nemocenské, přijít řádově o desetitisíce korun. Započítáme-li návštěvy lékaře, pracovní neschopnost a zdravotní komplikace, dostaneme se na celkové náklady bezmála 60 000 Kč za jedno onemocnění chřipkou. Cena vakcíny proti chřipce, která riziko onemocnění výrazně snižuje, se přitom pohybuje kolem 300 Kč.

Studie provedené po celém světě jednoznačně prokázaly ekonomický a medicínský přínos vakcinace proti chřipce bez ohledu na velikost firmy, její sídlo a odvětví2. Z českých firem si statistiku mapující nemocnost zaměstnanců vede Škoda Auto. Díky evidenci zjistili, že v letech 1998–2007 se u proočkovaných zaměstnanců snížil výskyt chřipkového onemocnění až čtyřnásobně3.

„Bezplatné očkování proti chřipce je našim zaměstnancům nabízeno již od roku 1997. Oproti silným rokům 2003–2007, kdy procento proočkovanosti zaměstnanců Škoda Auto přesahovalo 20 %, došlo k postupnému klesání počtu naočkovaných. V posledních třech letech se nám ale tento negativní jev podařilo zvrátit a dochází opět k mírnému nárůstu proočkovanosti. V uplynulé sezóně dosáhla proočkovanost našich zaměstnanců více než 14 % (tj. téměř 3 500 zaměstnanců), což je více než dvojnásobek ve srovnání s proočkovaností v rámci celé ČR,“ doplnila tisková mluvčí Škoda Auto Jana Bahníková.

Celková proočkovanost proti chřipce v České republice za vyspělými zeměmi stále pokulhává. U nás je totiž každoročně proočkováno jen 4–7% populace, zatímco ve vyspělých zemích EU je to zhruba 17%, v Kanadě dokonce až 33% v USA až 48 %.

Podle doporučení Evropské komise by přitom ideální úroveň proočkovanosti obyvatel EU měla u rizikových skupin (seniorů nad 65 let, chronicky nemocných, diabetiků atd.) dosáhnout až 75 %. Na základě nejnovější studie provedené v rámci 27 zemí EU včetně České republiky by se v případě takového zvýšení proočkovanosti každoročně snížil počet hospitalizací v souvislosti s chřipkou o 31 400, počet úmrtí o 14 300, počet zameškaných dnů v práci o 1 015 100. Díky zvýšené proočkovanosti by EU ušetřila ročně až 226 milionů4.

www.ockovaniprotichripce.cz

Věděli jste, že...

...jedno onemocnění chřipkou stojí v ČR 58 696 Kč?

...ztráta čistého příjmu u zaměstnance při pětidenní absenci se pohybuje od 1 619 do 8 268 Kč při průměrném platu 10–60 000 Kč?

...ztráta zaměstnavatele za jednoho zaměstnance na nemocenské činí 3 704 až 21 211 Kč při průměrném platu 10–60 000 Kč?

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3