INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Časy se rychle mění i ve vztahu Čechů k penězům. Dříve tolik milované mince a papírové bankovky jsou v peněženkách stále méně vítané. Ke slovu přicházejí kreditky a vůbec platební karty, která umožňují nenosit při sobě mnoho hotovosti.

Většina obyvatel České republiky používá karty častěji než v roce 2013. Počet těch, kteří platební kartu využívají denně, vzrostl oproti roku 2013 o 5 %. Vyplynulo to z každoročního průzkumu Master Index, který si letos v červenci nechala vypracovat společnost MasterCard®, jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách. 

Oproti minulému roku mírně vzrostl počet respondentů průzkumu, kteří říkají, že používají karty častěji – 57 % v porovnání s 55 % v roce 2013. Toto chování je v přímé úměře k jejich příjmu, vzdělání a místu, kde žijí. Čím vyšší vzdělání, příjem a velikost města, tím více lidé využívají k placení karty. Nejvíce pak ti, kteří vydělávají mezi 30 a 50 tisíci korun měsíčně – plných 83 %. Pokles je naopak patrný s věkem respondentů.

Stejně tomu je i v případě množství karet, které mají lidé k dispozici. Opět s vyšším vzděláním (více než třetina), příjmem (téměř polovina s příjmy nad 30 tisíc) a městem roste i počet využívaných karet. A opět s přibývajícím věkem počet karet klesá – ve skupině lidí nad 60 let jich více má jen 22 % z nich.

Více než třetina obyvatel považuje za normální platit kartou i částky pod 50 korun, průměrná částka přitom je 207 korun. Z těch, co ale disponují bezkontaktní kartou, jich celých 72 % preferuje platit kartou namísto hotovostí.

Jídlo a oblečení jsou nejčastějším typem zboží, které lidé kartou platí (69 % plateb). Na druhém místě stojí platby na čerpacích stanicích (13 %), na třetím pak u on-line obchodníků (5 %). Mnohem častěji nyní platí lidé kartami i v restauracích, kavárnách a klubech – 2 % oproti 1 % v roce 2013.

Pro ty, co karty dosud nevyužívali nebo nemají s užíváním karet mnoho zkušeností, MasterCard spolu se společností CNC uvedl na trh předplacenou kartu Blesk peněženku. Předplacené karty mají široké využití. Lze jimi platit u všech obchodníků s platebním terminálem nebo v internetových obchodech v Česku i v zahraničí, jsou vhodné jako dárek nebo mohou sloužit pro rodinné rozpočtování.

(tz)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Frekvence používání platebních karet v porovnání s rokem 2013

 

Průzkum provedla společnost g82, s.r.o., červen 2014 a N = 811 respondentů.

 

 

 

 

 

 

 

O společnosti MasterCard 

 

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách, je technologická společnost působící v odvětví celosvětových plateb. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti MasterCard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MasterCardNews, připojte se k diskusi na CashlessPioneers Blog a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv v Engagement Bureau.

 

 

 

 

 

Kontaktní osoba:

 

Lucie Policarová

 

Ogilvy Public Relations, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., 724 557 221, 221 998 226

 

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3