INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Speciální produkt pro pojištění odpovědnosti členů vrcholných orgánů korporací, známý na trhu pod anglickou zkratkou D&O (Directors´and Officers´ Liability), doplnil spektrum podnikatelských pojištění UNIQA. Je určen k pojištění odpovědnosti manažerů v řídících složkách obchodních společností a družstev. Po pojištění tohoto typu je v dnešní době zvýšená poptávka, a to jak v návaznosti na novou právní úpravu danou novým občanským zákoníkem a zákonem o obchodních korporacích, tak i v souvislosti se stále četnějším uplatňováním nároků na náhradu škody vůči členům statutárních či dozorčích orgánů.

Pojištění chrání osobní majetek pojištěných manažerů, zejména členů představenstev, jednatelů, členů dozorčích rad nebo prokuristů, neboť ti odpovídají za případnou škodu neomezeně celým svým stávajícím i budoucím majetkem. Pojistnou událostí je zde vznesení nároku na náhradu finanční škody vzniklé v důsledku porušení povinnosti jednat s péčí řádného hospodáře, s loajalitou, potřebnými znalostmi a pečlivostí. Nárok na odškodnění mohou vznést jak třetí strany (např. věřitelé, zákazníci, akcionáři), tak i společnost samotná (například její dceřiné společnosti nebo insolvenční správce). Typickými situacemi, jež mohou vést k uplatnění nároku na náhradu finanční škody, jsou například špatná organizace práce vedoucí k finanční ztrátě společnosti, nevhodný výběr manažerů na klíčové pozice, nevhodné investice, nerespektování instrukcí daných akcionáři, apod.

Kromě náhrady finanční škody se z pojištění hradí rovněž náklady právní ochrany a náklady na šetření, které se vynakládají na zjištění nároku a zmírnění škody. Pojistitel tím podporuje pojištěného při opatřování a vyhodnocování důkazního materiálu při obvinění ze způsobení škody. Pojištění lze sjednat i pro členy orgánů dceřiných společností.

V praxi je běžné, že se škoda z porušení povinností člena orgánu projeví až po skončení funkčního období a vypršení pojistné smlouvy. UNIQA proto poskytuje krytí automaticky i na nároky uplatněné vůči bývalým členům do pěti let po ukončení pojištění. Pojištění chrání i případné dědice či právní nástupce pojištěných, pokud jsou povinni škodu způsobenou pojištěnými uhradit z titulu vlastnictví dotčeného majetku.

Pojištění se sjednává s územní platností pro celý svět s výjimkou území, která podléhají zvykovému právu (sem spadají zejména USA, Kanada, Austrálie a Velká Británie).

Výši limitu plnění stanoví klient. UNIQA umožňuje sjednat horní hranici pojistného plnění až ve výši několik desítek milionů korun, a to v závislosti na charakteru podnikání a ekonomické minulosti firmy.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3