INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

"Ježíšek na splátky" je čím dál tím větším hitem českých domácností. Na vánoční dárky si neváhá vzít půjčku už každý šestý Čech. Logicky tak u nás přibývá i lidí, kteří se hned na začátku roku dostanou do finanční tísně. Z odsunuté otázky, jak zaplatit Vánoce, se tak i letos stává ještě palčivější otázka, jak zaplatit Vánoce i s úroky a poplatky.

„Období adventu je zrádné. Lidé chtějí udělat radost svým nejbližším, a proto snadno podlehnou vábení úvěrových společností. Když jim pak ovšem v lednu přijde první složenka, jsou zralí na hospitalizaci. Peníze na účtu jim sotva stačí na pokrytí splátek, na běžný provoz rodiny už většinou nikoliv,“ vysvětluje Petr Šíma, marketingový ředitel společnosti ACEMA Credit, která je nejvýznamnějším poskytovatelem zajištěných úvěrů na českém trhu.

Jak z této šlamastyky ven? Sebrat manželce zlatý přívěšek a vyrvat dětem z rukou stavebnici, to by asi bylo ekonomické řešení, pohodu rodinného krbu by ale rozhodně nenastolilo. Naštěstí existují daleko rozumnější cesty.

„Na většinu těchto problémů zabírá vhodné refinancování s nižším úrokem a delší dobou splatnosti. Když má klient úvěr či několik úvěrů s nesmyslnými splátkami, nemá vlastně ani chuť splácet, protože nevidí šanci, že se z toho někdy dostane. Když mu ale nastavíme rozumné podmínky, ucítí druhou šanci a je ochoten ji využít. Podle našich statistik jsou klienti s konsolidacemi dokonce disciplinovanější než klienti, kteří byli původně bez závazků,“ říká Petr Šíma.

Dobrou zprávou je, že Češi už toto řešení částečně objevili. Společnost ACEMA Credit zaznamenala v posledních letech nárůst konsolidací v prvním kvartále, a to až na 50 % nových žádostí o půjčky. Počet úvěrů přitom celkově klesá, což potvrzují i údaje České národní banky. Lze to interpretovat tak, že lidé se na začátku roku chovají zodpovědněji a snaží se vyřešit finanční problémy, na které si zadělali právě před Vánoci.

Někdy však refinancování není tak jednoduché, protože poskytovatelé původních půjček se brání a hledají různé skulinky, jak zabránit ztrátě klienta. „Mezi klasické triky patří to, že nedodají vyčíslení závazků (ze zákona do 30 dnů) nebo vyčíslení vyženou do nesmyslné výše. Nedávno jsme tu měli klienta, který si půjčil 300 000 Kč, po 3 letech chtěl refinancovat a poskytovatel mu vyčíslil aktuální dluh na 650 000 Kč. Tyto případy už raději předáváme našim právníkům,“ prozrazuje Petr Šíma.

Samostatnou kapitolu tvoří situace, kdy mají klienti půjčky až u desítek různých věřitelů a vlastně už ani sami netuší, co komu dluží. „Když k nám přijde žadatel tohoto druhu, spíše než další půjčku mu nabídneme institut oddlužení a osobní bankrot,“ uzavírá Petr Šíma.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3