INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Na konci roku 2007 bylo v České republice registrováno přibližně 280 tisíc společností. Dnes po 6,5 letech je v tuzemsku hlášeno už více než 400 tisíc firem. Při dosavadním průměrném meziročním nárůstu ve výši 6 % to znamená, že by na začátku roku 2018 mohlo být v Česku vedeno půl milionu společností. Zdaleka ne všechny firmy ale opravdu fungují.

Nové firmy v Česku přibývají jak na běžícím páse. V prvním pololetí jich vzniklo 12 557, což je o více jak 4 % více než ve stejném období loni. Z drtivé části se jedná o společnosti s ručením omezeným, které tvoří téměř 94 % všech podnikatelských subjektů na našem území. „Lze očekávat, že v tomto roce vzroste počet společností s ručením omezeným oproti loňsku o více než 2 000,“ předpovídá Jana Babůrková ze společnosti Smart Office & Companies a doplňuje: „Za růstem stojí především stále se zvyšující počet živnostníků, kteří své podnikání převádí právě na tuto, v České republice, nejdostupnější a tudíž nejpoužívanější právní formu.“

Akciové společnosti na ústupu

Na opačném pólu stojí akciové společnosti, jejichž množství se rok od roku snižuje a vše nasvědčuje tomu, že v letošním roce vznikne nejméně akciovek za posledních 7 let. Podle Babůrkové může být jednou z příčin takto nízkých čísel změna legislativy a nejasnosti, které se stále okolo nových zákonů objevují. I z tohoto důvodu podnikatelé stále často volí koupi ready-made společnosti před vlastním zdlouhavým založením firmy. Z celkového počtu 244 a.s. založených v prvním pololetí letošního roku tvoří více než ½ready-made společnosti (tedy subjekty založené pro potřeby dalšího prodeje). „Prodej předzaložených společností je stále preferovanou variantou zejména proto, že převod takovéto společnosti je oproti založení nové společnosti výrazně kratší a jednoduší,“ říká Babůrková.Česká republika se v rámci dlouhodobého celosvětového výzkumu propadla, v jenom ze sledovaných kritérií, kterým je „starting business“ meziročně o 6 % na 146 místo z celkového počtu 189 sledovaných lokalit. Pro porovnání např. Slovensko je v této kategorii na 108 místě.

Ne každá firma se počítá

Z analýz Českého statistického úřadu je patrné, že více jak třetina podnikatelských subjektů patří do kategorie tzv. „spících firem“. Jde o společnosti, které nevykazují obrat, neodvádí sociální pojištění a nemají zaměstnance. „Mezi neaktivní podniky se řadí také ready-made společnosti, které čekají na svého nového majitele,“ vysvětluje Babůrková a dodává: S tím, jak přibývá množství firem v registrech, se však též zvyšuje počet neaktivních společností, tedy těch, které existují pouze na papíře. Česká republika tedy nejspíše brzy dosáhne na milník půl milionu firem, nicméně reálně jich bude fungovat mnohem méně.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3