INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Prověřování obchodních partnerů je naprosto běžnou součástí podnikatelské praxe. Lidé však velmi často toto podceňují v případě soukromých záležitostí, jako je například koupě či rekonstrukce bytu nebo změna zaměstnání.

V podnikání je zcela zásadní znát své obchodní partnery, proto je běžnou praxí, že dříve než dojde k vzájemné dohodě, zjistí si obě strany o sobě co nejvíce informací.Je to naprosto logické a oprávněné. Stejně tak by lidé měli postupovat v soukromých záležitostech, díky internetu je dnes základní prověření otázka několika minut. Jak ale ukazují příběhy klientů podvodných cestovek nebo těch, z koho místo slíbené brigády falešní zaměstnavatelé vylákali tisíce korun, Češi se zatím výhody online nástrojů nenaučili dostatečně používat.

„Málokdo si uvědomuje rizika, která podstupuje, když uzavírá smlouvu s neznámou společností.Ať už se jedná o změnu dodavatele plynu nebo kuchyňské studio. V nepřeberném množství firem je těžké se orientovat a nikdy nevíte, jestli cestovní kancelář, u které jste si koupili zájezd, není jen jednosezónní záležitost na vydělání peněz,“ komentuje Tomáš Berger, ředitel společnostiIMPER CZ.

Základem je vždy ověřit, zda daná firma vůbec existuje, už tím se odhalí mnoho podvodníků. Dobré je také si zjistit, jak dlouho firma funguje, jak je veliká a kdo za ní stojí. To vše se lze dozvědět z veřejně přístupných databází. Jednou z nich je Detail.cz, která na jednom místě shromažďuje data o firmách a živnostnících z mnoha různorodých zdrojů. Mezi ty patří Justice, ARES, sbírka listin a dalších 30 veřejných rejstříků. Pokud ve vás firma ani po tomto prověření nebudí důvěru, lze ještě projít internetové diskuze a recenze.

„Z našich zkušeností s databází Detail vyplývá, že lidé ji sice intenzivně využívají, ale spíše ze zvědavosti. Vyhledávají si tu velká jména z byznysu i politiky nebo firmy, o kterých se píše v médiích. Naproti tomu my doporučujeme databázi využívat především právě k preventivnímu prověřování před uzavřením kontraktu nebo provedením platby,“ dodává Tomáš Berger.

O společnosti IMPER CZ

Společnost IMPER CZ se specializuje na databáze a informace důležité pro firmy. V současné době má ve svém portfoliu 4 služby. Jedná se o unikátní nástroj Leady, který má využití především v marketingu. Identifikuje firemní návštěvníky webových stránek a zaznamená, co je zajímalo. Je tak možné aktivně kontaktovat potenciální zájemce o služby nebo produkty. Další službou je Merk, což je nejaktuálnější a nejobsáhlejší databáze firem v ČR. Údaje jsou neustále ověřovány, každá firma je prověřena jednou za 3 dny. Monitora je systém, který monitoruje internetová, tištěná a audiovizuální média v České a Slovenské republice. Umožňuje také sledování změn u zákazníků a konkurentů. Posledním aplikací je databáze firem Detail, která je přístupná zcela zdarma. Mezi klienty společnosti IMPER CZ patří řada velkých firmem i mediálních domů, jako jsou například HP, Canon, IKEA, Ahold nebo AVG.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3