Společnost DPD, přední poskytovatel přepravních služeb, působí na českém trhu od roku 1994. Díky inovativním službám a kvalitnímu zákaznickému servisu se jí za toto období podařilo získat vedoucí pozici na trhu a přepravit přes 100 milionů zásilek.
První tuzemské zásilkové depo otevřela společnost DPD v roce 1994 v Ústí nad Labem. Distribuce se zde dělila mezi tři kurýry, jejichž denní trasa představovala i několik stovek kilometrů. S růstem společnosti se postupně rozšiřovala také distribuční síť až na aktuálních 13 skladů s jedním centrálním překladištěm, 550 kurýry a 270 zaměstnanci. „Tato čísla dokazují, že díky kvalitě služeb, schopnostem zaměstnanců a dobrému managementu si DPD CZ vybudovalo stabilní postavení na českém trhu a stalo se předním poskytovatelem kurýrních služeb,“říká Oldřich Kaláb, výkonný ředitel DPD CZ.
Při svém vzniku byla společnost DPD v České republice vůbec prvním soukromým poskytovatelem přepravních služeb. „Díky našim službám se mohli čeští spotřebitelé přesvědčit o komfortu, který přináší užívání spolehlivé a kvalitní zásilkové přepravy,“ komentuje Oldřich Kaláb. Během uplynulých dvaceti let společnost pružně reagovala na technologický vývoj, zvyšující se nároky zákazníků i časté změny v jejich nákupním chování. Od dob, kdy kurýři pro komunikaci se zákazníky používali telefonní budky na ulici, se společnost rychle naučila využívat možnosti nových technologií a nejednou tak potvrdila pozici inovátora na poli zásilkových služeb. Jako první na českém trhu zavedla například platbu dobírky platební kartou, automatizované upřesnění času doručení nebo měření spokojenosti příjemců s poskytovanými službami. „Naší poslední novinkou je webová aplikace DPD Kurýr, ve které příjemce získá dokonalý přehled o své zásilce a sám si řídí doručení,“uvádí dále Oldřich Kaláb.
„Kromě ekonomických výsledků je velmi důležitou součástí našeho podnikání orientace na rozvoj firemní kultury, podporu životního prostředí a společnosti kolem nás,“ doplňuje Daniel Mareš, jednatel DPD CZ. Společnost se věnuje přímému dárcovství a její zaměstnanci se účastní společensky přínosných aktivit. Již v roce 2002 začala dlouhodobá podpora projektu Světluška - Nadačního fondu Českého rozhlasu, ve kterém se za celou dobu spolupráce podařilo vybrat více než 90 milionu korun na pomoc dětem a dospělým s těžkým zrakovým postižením. Z oblasti životního prostředí stojí za zmínku projekt Total Zero. Jeho podstatou jsou investice do projektů na obnovu planety, které fungují jako kompenzace za zátěž ve formě CO2 vyprodukovanou během přepravy DPD.
Společnost DPD denně přepraví na 2,5 milionu zásilek, čímž si vydobyla globální vedoucí postavení v poskytování zásilkových a expresních služeb. Společnost disponuje nejefektivnější logistickou sítí v Evropě a doručuje do 230 zemí světa. Zákazníci mohou vybírat z rozsáhlé nabídky vnitrostátních i mezinárodních zásilkových a expresních služeb, a to jak pro obchodní, tak spotřebitelské účely. Ve více než 800 lokalitách pracuje celkem 24 tisíc zaměstnanců a přepravu zajišťuje 18 tisíc vozů. Vlastníkem většinového podílu (83,32 %) je GeoPost Group, dceřiná společnost francouzské skupiny La Poste. Díky konsolidovanému obratu ve výši 4,4 mld. eur v roce 2013 se GeoPost stal druhým největším poskytovatelem expresních zásilkových služeb v Evropě. Společnost GeoPost přepraví ročně po celém světě 814 milionů zásilek. Provozuje 830 uzlů a dep s vozovým parkem čítajícím 26 tisíc vozidel, jež pokrývají 230 zemí a území. Ve společnosti je zaměstnáno 22 tisíc zaměstnanců ze 40 různých států, kteří se věnují 310 tisícům zákazníků. V České republice společnost působí od roku 1994 jako Direct Parcel Distribution CZ s.r.o. Počátkem roku 1995 se stala plnohodnotným členem mezinárodní sítě DPD.
(tz)