INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Daramis - Martin VachekTrh s novým bydlením se během krize úplně zadrhl, stavbaři a developeři počítali ztráty a hledali, kudy vede cesta z bludného kruhu ven. Ze situace těžil zákazník. Uplynulo pár let a prostředí se radikálně změnilo. Zájemce o byt zůstává „pánem“, developeři však už přicházejí s novými projekty, opět se staví. O více informací jsme si zašli za odborníky. O rozhovor jsme požádali Martina Vachka, obchodního a marketingového ředitele Daramis Group.

Můžete potvrdit, že krize pro stavbaře a developery už patří minulosti?

Rád bych vám na tuto otázku odpověděl, že ano. Skutečně se situace v posledních měsících na rezidenčním trhu zlepšuje a například v letošním prvním pololetí jsme zaznamenali nárůst prodejů oproti stejnému období v loňském roce o 25 %. Rovněž zájem ze strany kupujících je o poznání vyšší. Situace na trhu s hypotékami je v současné době pro kupující příznivá a dá se říci, že aktuální sazby již mohou jít jen velice těžko ještě níže. Naše skupina v současné době připravuje několik dalších projektů a obdobně se připravují i další developeři. Na základě všech těchto skutečností si tedy dovolím tvrdit, že považuji krizi za překonanou.

S jakým projektem můžete dnes na trhu nejlépe uspět?

Pokud si dokážete při plánování a přípravě projektu správně odpovědět na otázku, kdo je klientem a jaké má potřeby, pak je to jasné. Tato otázka a následná odpověď je zásadní proto, abyste mohli začít plánovat cenovou hladinu projektu a od toho dále odvíjející standard projektu a služby, které máte svým budoucím klientům nabízet. Úmyslně jsem nechal stranou otázku lokality, přestože je to jedno z velmi důležitých kriterií při výběru, a to proto, že téměř každá lokalita, při správném nastavení projektu, může oslovit svůj okruh zájemců.

Jak se změnila nabídka a poptávka bydlení před a po krizi? V čem nastaly největší změny a co dál trvá?

Zásadně se změnil poměr mezi nabídkou a poptávkou. Před krizí byla situace na trhu taková, že se zjednodušeně řečeno prodalo vše, co se postavilo. To s sebou logicky neslo jiné požadavky na plánování projektů a rovněž na služby, které byly ze strany developerů klientům poskytovány. Dnes je situace zásadně odlišná, a to ve všech oblastech. Od plánování projektů, řešení dispozic bytových jednotek, použitých materiálů a konečně i klientského servisu, který hraje při dnešní konkurenci na trhu stále větší roli a může znamenat pomyslnou ručičku na vahách při konečném uvažování klienta, pro který projekt se rozhodne.

Na co sází Daramis Group, jak se odlišuje ve vysoce konkurenčním prostředí Prahy?

Daramis je na rezidenčním trhu 14 let a jeho základní filozofie je stále stejná, a to nabízet projekty, které odpovídají potřebám a očekáváním klientů způsobem, který na ně bude působit profesionálním, ale současně lidským dojmem. Vím, že to může znít jako klišé nebo jako fráze, ale v podstatě jde o to, aby nikoliv my, ale klienti měli při koupi pocit, že cena, kterou za náš byt platí, odpovídá poskytované protihodnotě, co se týče kvality provedení a použitých materiálů, dispozičního uspořádání a celkového dojmu z projektu.
    Jak jsem již uvedl, nedílnou součástí celého procesu je rovněž úroveň poskytovaného klientského servisu. Maximální míra flexibility a snahy pochopit potřeby klienta a pomoci mu při jeho rozhodování je standardem, který od našich prodejců očekáváme.

Vycházíte vstříc klientům, i pokud se týče přidaných služeb? Mám na mysli individuální financování, potřeby velkých rodin, seniorů, osob se zdravotním postižením apod.

Dlouhodobě spolupracujeme se společností Hyposervis, která našim klientům pomáhá při zajišťování financování a dalších služeb spojených s pořízením nemovitosti. Jde přesně o ten typ služeb, na který se ptáte, tedy individuální přístup dle konkrétních potřeb klienta. Při plánování našich projektů myslíme i na rodiny s dětmi a projektujeme dětská hřiště. Hendikepovaným spoluobčanům nabízíme základní individualizaci jejich bytové jednotky zdarma. Již při plánování našich projektů počítáme s tím, že jednotlivé bytové jednotky mohou být vzájemně spojovány tak, aby vyhověly potřebám rodin s větším počtem členů.

připravil Pavel Kačer 

O společnosti Daramis Group
Společnost Daramis Group působí na českém trhu od roku 2000. Developerská skupina s významným postavením mezi konkurencí se specializuje na oblast rezidenčních a komerčních projektů a rovněž nemovitostních investic. Uplatňuje bohaté dosavadní zkušenosti z realizací bytových projektů ve velkých městech, a především v Praze. Daramis Group soustavně monitoruje trh a trendy uplatňované v rámci předchozích i současných stavebních projektů.











Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3