INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ve státních zakázkách z oblasti kancelářských potřeb realizovaných prostřednictvím elektronických tržišť uspějí častěji malé firmy než lídři trhu. Podle odborníků mají totiž menší dodavatelé mnohdy osobní vazby na klíčové úřady v lokalitě a jsou ochotni uvést téměř jakýkoliv typ zboží jako kancelářské potřeby. Zároveň však hraje roli také rozsah zakázek, které jsou často pro velké dodavatele méně atraktivní a proto se jich neúčastní.

Na tuzemském trhu v oblasti sortimentu pro chod kanceláře působí v současnosti 2 firmy se ziskem nad 1 miliardu korun, 12 firem se ziskem v hodnotě 300 milionů korun, 50 společností se ziskem do 100 milionů korun a řádově tisíce firem se ziskem do 10 milionů korun ročně. Podle odborníků však právě drobní dodavatelé uspějí ve státních zakázkách z oboru častěji než lídři trhu. A to i přesto, že disponují menší šíří a hloubkou sortimentu a omezenými skladovacími i logistickými možnostmi.

„Menší firmy mají výhodu v rychlosti dodávky zboží v místě, případně i v den objednávky. Navíc jsou často flexibilnější v účetnictví a jsou ochotné označit prakticky cokoliv jako kancelářské potřeby, což řada organizací ocení. Nicméně velkou roli hraje také fakt, že malá firma je většinou navázána na úřad a díky osobním vazbám je zkrátka bezkonkurenční. A to přesto, že podle uživatelů ve státní správě dodávají menší firmy leckdy neúplné zakázky," objasnila Jana Martínková ze společnosti Activa, která je lídrem na trhu v oblasti poskytování služeb a vybavení pro kanceláře. „Zaměstnanci hospodářské správy totiž nejsou v obsluhování tržiště příliš zběhlí a často proto akceptují jiné zboží nebo jen částečnou dodávku, a to bez sankcí vůči dodavateli," doplnila Martínková.

Podle expertů hraje roli také finanční rozsah veřejné zakázky. Pro větší společnosti totiž zakázky za nižší částky nejsou natolik atraktivní a často se jich účastní spíše menší dodavatelé. Počet zadaných veřejných zakázek s předpokládanou hodnotou do 5.000 korun se v 1. pololetí letošního roku zvýšil oproti 1. pololetí 2013 o 36,4 %. Množství zakázek s hodnotou minimálně 5.000 korun pak vzrostlo o 11,4 %.

Podle Ministerstva pro místní rozvoj ČR může být jedním z důvodů úspěšnosti menších firem i fakt, že jsou prostřednictvím elektronických tržišť veřejné správy realizovány veřejné zakázky malého rozsahu či ve zjednodušeném podlimitním řízení. Tedy veřejné zakázky s předpokládanou hodnotou pro dodávky a služby pro Českou republiku a státní příspěvkové organizace do výše 3 395 000 korun bez DPH, a pro územně samosprávné celky a jejich příspěvkové organizace do 5 244 000 Kč. To podle ministerstva nepředstavuje pro velké dodavatele vždy zajímavou obchodní příležitost, které by věnovali pozornost.

O společnosti ACTIVA

ACTIVA spol. s r.o. působí jako dodavatel kancelářských potřeb od roku 1992. Během své mnohaleté existence si na trhu vybudovala významné postavení a získala řadu významných a náročných klientů, kteří oceňují její vysoce profesionální služby. V současné době má společnost téměř 420 zaměstnanců. Centrála společnosti se nachází v Praze-Letňanech, kde je z centrálního skladu o rozloze téměř 20 500 metrů čtverečních okamžitě expedováno požadované zboží zákazníkům. Společnost působí také na Slovensku pod názvem ACTIVA Slovakia. V katalogu ACTIVA, který představuje nejširší nabídku na trhu, naleznete více než 8 400 položek kancelářského zboží včetně občerstvení a úklidových prostředků.

O Ministerstvu pro místní rozvoj

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR (MMR) patří do systému ústředních orgánů státní správy České republiky v oblastech, vymezených příslušnými právními dokumenty. Objemem svých pravomocí, kompetencí a odpovědností za správu finančních prostředků hraje ve státní správě významnou roli.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3