INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V České republice bylo v loňském roce zaregistrováno přes 62 000 nových podnikatelů, nejméně za posledních devět let. Nejčastějším předmětem činnosti jsou služby zprostředkovatelů, zatímco zájem o obchod klesl. Informace vyplývají z databází a výpočtů poradenské společnosti Bisnode.

Aktuálně má v České republice živnostenský list necelých 2,1 milionů osob. V průběhu loňského roku bylo zaregistrováno přes 62 000 nových podnikatelů. „To je o 10 % méně než v roce 2013 a nejméně od roku 2005. Počet nově registrovaných živnostníků poklesl, na druhou stranu loni vzniklo nejvíce nových firem za posledních sedm let. Zdá se, že Češi podnikají raději prostřednictvím společností s ručením omezeným. To podporuje i fakt, že k založení firmy potřebují jen minimální základní kapitál,“ komentuje statistiky analytička Bisnode Petra Štěpánová.

Nejvíce nových živnostníků bylo zaregistrováno v Praze (16,9 %), Středočeském (11,6 %), Jihomoravském (10,4 %) a Moravskoslezském (9,2 %) kraji. „V těchto pěti krajích začala v loňském roce podnikat téměř polovina nových podnikatelů – živnostníků. Ze statistik je zřejmé, že nejvíce příležitostí se naskýtá v blízkosti tuzemských metropolí jako je Praha, Brno a Ostrava,“ dodala Petra Štěpánová z Bisnode.  Naopak nejméně v Karlovarském (2,5 %) a Libereckém (3,5 %) kraji.

V rámci celé podnikatelské základny jsou živnostenská oprávnění v Česku nejčastěji vydávána v oblasti zprostředkování (11 %), obchodu (7 %) a provozování restaurací (5 %). V loňském roce byly nové živnostenské listy nejčastěji vydávány, stejně jako v předchozích letech, v oblasti zprostředkování, zatímco zájem o obchod, ve srovnání s celkovou podnikatelskou základnou poklesl.

 Nejčastější obory činnosti živnostníků

 

Podnikatelská základna celkem

 

Rok 2014

služby zprostředkovatelů

1.

služby zprostředkovatelů

maloobchody různé, jinde neuvedené

2.

poradní inženýr

restaurace

3.

příprava staveniště

stavby účelové

4.

restaurace

výrobky trvalé hodnoty, jinde neuvedené

5.

různé úvěrové obchodní instituce, jinde neuvedené

účetnictví, auditorství a vedení účetních knih

6.

zemědělské farmy, vedení, jinde neuvedené; služby

salóny kosmetické a osobní hygieny

7.

organizace, uspořádání, které nelze klasifikovat

pojišťovny, pojistitelé, pojištění jinde neuvedené

8.

salóny kosmetické a osobní hygieny

doprava nákladní, vyjma místní

9.

maloobchody různé, jinde neuvedené

opravny automobilů, jinde neuvedené

10.

výrobky trvalé hodnoty, jinde neuvedené

 Poznámka: podle kódů SIC (The Standard Industrial Classification)

 Zdroj: databáze Bisnode

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3