Růstem obratu o téměř 4 procenta na 3,549 mld. CZK úspěšně uzavírá společnost dm drogerie markt Česká republika prvních šest měsíců obchodního roku 2014/15 (říjen 2014 - březen 2015). Tímto výborným výsledkem stvrzuje dm úspěch u zákazníků.
V rámci dvanáctého ročníku soutěže MasterCard Obchodník roku 2014 se dm stala již počtvrté v řadě a celkově popáté vítězem v oborové kategorii Obchodník s drogerií a parfumerií roku 2014 (na základě reprezentativního šetření realizovaného společností INCOMA GfK).
Současně značka dm drogerie markt obhájila prestižní cenu Czech Superbrands Award 2015, která je udělována nezávislou odbornou komisí Brand Council na základě známosti a obliby značky u spotřebitelů na českém trhu a bodovala také v anketě Česká máma 2014, kde ji spotřebitelé prostřednictvím veřejného hlasování opět zvolili nejlepší drogerií s dětským sortimentem.
dm v Evropě
Mateřská dm Rakousko se všemi jejími 100% dceřinými společnostmi ve střední a jihovýchodní Evropě (tj. v České republice, Maďarsku, na Slovensku, ve Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině, Rumunsku, Bulharsku a Makedonii) dokázala za první polovinu obchodního roku 2014/15 (říjen 2014 – březen 2015) navýšit obrat o 5,6 procent na 995 milionů Euro.
Celá skupina dm včetně dm Německo pak vykazuje razantní meziroční nárůst obratu o 9,4 procent na 4,48 miliard Euro. Počet prodejen dm ve všech 12 evropských zemích stoupl za stejné období o 173 na celkových 3.149 prodejen (plus 5,8 procent). Můžeme tak říct, že růst
obratu není tvořen pouze expanzí, ale hovoříme i o organickém růstu stávajících prodejen dm.
Úspěch dlouhodobých cen
„Velmi nás těší, že se nám i nadále daří nabízet rozmanitý sortiment produktů pro naše zákazníky, setkávat se s nimi a na základě toho vytvářet kladný, autentický a nezaměnitelný vztah,“ vidí Gerhard Fischer, jednatel společnosti dm Česká republika, úspěšný vývoj jako výsledek společné práce. Obrat dm roste také díky ofenzivě dm dlouhodobých cen, která byla odstartována koncem února letošního roku kampaní „Vždy výhodně“: Více než 2.000 produktů bylo dlouhodobě zlevněno. „Díky této kampani jsme garanci dlouhodobých cen posunuli ještě o stupeň výše. Kdo se rozhodne pokrýt svou potřebu drogistického zboží v dm, ten si může být jist, že svůj celkový nákup pořídí vždy výhodně – a to dnes, stejně jako zítra a bez nutnosti pořizování velkých zásob,“ zdůrazňuje Gerhard Fischer a dodává: „dm dlouhodobé ceny garantují, že každé snížení ceny v dm je platné po dobu minimálně čtyř měsíců. Jsme přesvědčeni, že skutečnou potřebou našich zákazníků není časově náročné vyhledávání akčních nabídek, ale nákup jimi preferovaného zboží právě v momentě, kdy ho nejvíc potřebují a ne ve chvíli, kdy je u nás zrovna levnější. Namísto běhání po akcích tak mohou ušetřený čas věnovat své rodině a zároveň šetřit rodinný rozpočet.“
Kromě investic do dm dlouhodobých cen společnost dm v posledních šesti měsících investovala více než 45 mil. CZK do modernizace a regenerace svých prodejen, logistického centra a budovy centrální správy. V průběhu uplynulého půlroku zmodernizovala a nabídla tak zákazníkům nejen komfortnější nakupování, ale i výběr z rozšířeného sortimentu ve 12 prodejnách dm. Současně v únoru realizovala dm sortimentní optimalizaci téměř ve všech svých prodejnách.
Rozmanitější, krásnější, lepší
Přibližně každé čtyři roky přistupuje společnost dm ke kompletní sortimentní optimalizaci ve všech svých prodejnách. Nákupní zvyklosti zákazníků se mění nejen v průběhu času, ale závisí také na dané lokalitě. Proto se společnost dm rozhodla v únoru letošního roku při aktuální sortimentní optimalizaci uplatnit principy mikromarketingu a šířku prezentace individuálně přizpůsobit každé jednotlivé prodejně v závislosti na podílu na obratu dané prodejny. Sortimentní optimalizace umožnila v některých prodejnách rozšíření nabídky o dalších až 500 položek. Vzhledem k rostoucímu počtu prodejen s větší prodejní plochou se tak zákazníci mohou těšit na rozšíření nabídky v kategorii dětské výživy, ústní hygieny nebo výrobků pro
domácnost. Cílem je nabídnout zákazníkovi větší výběr značek a širší sortiment.
Jednou z priorit dm zůstává další rozvoj moderního designu všech prodejen dm. Současně se sortimentní optimalizací se proto společnost dm rozhodla implementovat postupně na všechny své prodejny nové designové prvky, které mají zajistit ještě větší přehlednost a snadnější orientaci zákazníků v prodejnách. V layoutu potravinových doplňků je nově každý produkt doplněn přehledným regálovým značením, které tak zákazníkovi umožňuje lepší orientaci. Do stropních prostor jsou nově osazovány nové sezónní stropní elementy. Světelné pole má za úkol vytvářet dojem přístupu denního světla do prodejen. Nové designové prvky podtrhují značku dm, umožňují zákazníkovi spolehlivou orientaci a starají se o jedinečnou nákupní atmosféru, díky níž se zákazník při nakupování cítí dobře.
23. bioznačka dm
Biopotraviny tvoří nedílnou součást nabídky dm již řadu let. „Již v dobách, kdy se o biopotraviny zajímalo jen malé procento obyvatel, bylo naším cílem nabízet zákazníkům kvalitní potraviny a kosmetiku v bio kvalitě za příznivou cenu a vést je tak k zamyšlení, co můžeme my sami udělat pro zachování přírody pro budoucí generace,“ říká Gerhard Fischer. V současné době nabízí dm již více než 1.000 položek biopotravin, přírodní kosmetiky a ekologických čističů. Produkty biopotravin dm značek však byly zatím zákazníkům dostupné pouze v dětské výživě značky babylove. Tuto mezeru v jinak širokém sortimentu dm značek nyní zacelí nová dm značka „dm Bio“, kterou dm uvede na český trh již koncem dubna. Zavedení nové značky dm Bio je tak vlastně jakýmsi zdůrazněním hodnot, které jsou pro dm důležité, totiž úcta k přírodě i k člověku samému. „Sortiment zdravé výživy tvoří podstatnou součást dm. Veškeré suroviny produktů značky dm Bio pochází z ekologického zemědělství a splňují přísné předpisy Evropské unie pro bio certifikaci. Tímto krokem doplňujeme naši širokou nabídku biopotravin dodavatelských značek,“ vysvětluje Gerhard Fischer.
V první fázi se dm Bio představí základní nabídkou zhruba 45 produktů, zahrnující jak nápoje, tak obiloviny, luštěniny či svačinky v podobě přesnídávky či křupavých chlebíčků. Ve fázi následné pak bude nabídka dm Bio rozšířena o další produkty přinášející ještě větší rozmanitost.
Společně jeden pro druhého
V únoru a březnu letošního roku se zástupci dm již popáté vydali mezi žáky prvních tříd základních škol po celé České republice, aby tak prostřednictvím dm preventivního programu „Veselé zoubky“ pomohli školákům, jejich rodičům a pedagogům s prevencí zubního kazu.
Program získal od České stomatologické komory oprávnění používat Pečeť České stomatologické komory. Tuto pečeť propůjčuje ČSK vybraným výrobkům a projektům v oblasti prevence jako známku kvality. Program napomáhá dětem, aby si utvořily co nejlepší návyky ústní hygieny do budoucího života. V letošním roce se zapojilo dalších 45.000 dětí, což je o 5.000 dětí více než v loňském roce. Společně s dalšími cca 10.000 dětmi, které se programu zúčastnily v rámci tour po nákupních centrech v krajských městech celé České republiky, tak program oslovil za dobu své existence již téměř 200.000 dětí.
Společnost dm drogerie markt se v listopadu loňského roku zapojila do Národní potravinové sbírky a 5,5 tunami potravin, které zákazníci darovali v prodejnách dm, významně přispěla k jejímu celkovému úspěchu. V rámci druhého ročníku Národní potravinové sbírky se podařilo v České republice vybrat celkem 173 tun potravin. Společnost dm pomohla také logisticky, potraviny ze všech svých 220 prodejen svezla do regionálních potravinových bank na vlastní náklady.
O společnosti dm drogerie markt
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 220 prodejen zásobuje po celé České republice ze svého logistického centra v Jihlavě. Jednateli společnosti jsou Gerhard Fischer a Ing. Pavel Kadečka. Celkem v dm pracuje 2.340 spolupracovníků. V obchodním roce 2013/2014 vykázala dm v České republice obrat ve výši 6,815 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde přírodní kosmetika, babylove, Das gesunde Plus, Denkmit, Sundance, Visiomax či od konce dubna 2015 zcela novou značku dm Bio.
(tz)