INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Rada kvality České republiky, Asociace společenské odpovědnosti, Asociace malých a  středních podniků a  živnostníků ČR a  společnost P3– People, Planet, Profit dnes představily program Ceny za společenskou odpovědnost – "Podnikáme odpovědně". Toto ocenění vyzdvihuje přínos malých a  středních podniků, rodinných firem a  sociálních podniků, které bez masivní propagace a  nároku na uznání realizují desetitisíce drobných akcí, které jsou v  součtu nesmírně významným přínosem na poli společenské odpovědnosti (CSR) v  celorepublikovém měřítku.

Spolupráce čtyř nezávislých subjektů na organizaci a  realizaci Ceny za společenskou odpovědnost – "Podnikáme odpovědně" je jedním z  výsledků Národního akčního plánu společenské odpovědnosti organizací v  ČR, který
v  loňském roce přijala vláda.

"Přijetím Národního akčního plánu společenské odpovědnosti organizací jsme se přihlásili k  podpoře tématu, které je doslova klíčové pro zajištění udržitelného rozvoje nejen v  naší zemi, ale na celém světě. Velice mě těší, že se nám daří spojovat dříve roztříštěné aktivity na podporu společenské odpovědnosti a  že konečně ve shodě pracujeme na dosažení společného cíle, kterým je korektní, dlouhodobě udržitelné a  společensky prospěšné podnikání v  naší zemi", uvedl ministr průmyslu a  obchodu Jan Mládek.

V  oblasti společenské odpovědnosti se zatím pozornost veřejnosti i  médií soustřeďovala na rozsáhlé projekty a  oceňování celorepublikových aktivit velkých společností. V  jejich stínu ale v  naší zemi působí statisíce menších firem, které své aktivity v  oblasti CSR navenek příliš nekomunikují, ale které jsou v  součtu nejméně stejně významným prvkem pro zavádění společenské odpovědnosti v  naší zemi.

"Jen málokdo si uvědomuje skutečný význam malých a  středních podniků pro naši ekonomiku. Tyto firmy vytváří přes 38% našeho HDP a  zaměstnávají 61% pracovníků. A  podobným způsobem – tedy součtem statisíců drobných aktivit – můžeme získat skutečný obraz a  ohodnotit význam podílu malých a  středních podniků na poli společenské odpovědnosti. Cena za společenskou odpovědnost – "Podnikáme odpovědně" má tento podíl spravedlivě ocenit a  především zviditelnit," vysvětlila Eva Svobodová, generální ředitelka Asociace malých a  středních podniků a  živnostníků ČR.

Řada malých podnikatelů uplatňuje odpovědné chování jako standardní součást řídících procesů. Oproti velkým podnikům se jedná většinou o  méně formální přístup.

"Ke společensky odpovědnému chování je vedou většinou silné etické a  osobní hodnoty majitelů či zakladatelů.Ty nejsilnější příběhy v  CSR proto nevytváří jen velké společnosti, ale také malé a  střední podniky z  regionu, jejich zaměstnanci i  komunita kolem nich. Právě na jejich příběhy, které mohou inspirovat a  motivovat i  další a  ukázat, že společenská odpovědnost dává smysl, chceme novým oceněním upozornit", uvedla Lucie Mádlová, výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.

Cena za společenskou odpovědnost – "Podnikáme odpovědně" je rozdělena do tří kategorií. Kromě malých a  středních podniků a  rodinných firem jsou samostatně posuzovanou kategorií i  sociální podniky, jejichž podnikatelské aktivity jsou směřovány tak, aby prospívaly společnosti a  životnímu prostředí. Dalo by se říci, že společenská odpovědnost je základní náplní jejich činnosti.

"Sociální podniky hrají důležitou roli v  místním rozvoji a  často vytváří pracovní příležitosti pro osoby se zdravotním, nebo sociálním znevýhodněním. Vyprodukovaný zisk používají z  větší části pro svůj vlastní rozvoj nebo rozvoj komunity. Stejně důležité, jako dosahování zisku, je pro ně ale i  zvýšení společenského prospěchu. I  proto si nepochybně zaslouží vlastní kategorii v  Ceně za společenskou odpovědnost – "Podnikáme odpovědně", doplňuje Petra Francová, ředitelka P3–People, Planet, Profit.

Do prvního ročníku Ceny za společenskou odpovědnost – "Podnikáme odpovědně" se mohou firmy hlásit do konce srpna 2015. Nezávislé hodnocení přihlášených provede Sdružení pro oceňování kvality a  vítězové jednotlivých kategorií budou oceněni na Slavnostním večeru ve Španělském sále Pražského hradu v  rámci Listopadu – Měsíce kvality v  ČR.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3