INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Zpětný odběr výrobků jako nástroj oběhového hospodářství. To bude stěžejním tématem již šestého ročníku Semináře nejen pro Zelené firmy, který se uskuteční 10. listopadu v Toulcově dvoře v Praze. V rámci semináře se odborníci zaměří na problematiku oběhového hospodářství v České republice, na opětovné a materiálové využití odpadu. Semináře se mohou kromě firem bezplatně zúčastnit nejen odborníci, ale i široká veřejnost nebo studenti.

Hlavním cílem letošního Semináře nejen pro Zelené firmy je informovat účastníky o problematice zpětného odběru výrobků jako nástroje oběhového hospodářství. „Vzhledem k tomu, že nedostatek přírodních zdrojů je dnes celosvětovým tématem a výzvou, měli bychom stále více posilovat a prosazovat model oběhového hospodářství, který mění prostou spotřebu zdrojů na jejich zhodnocování a opakované využívání,“ uvedl David Vandrovec ze skupiny REMA, která seminář pořádá. „Odpady jsou totiž zdroje, které mohou významně pomoci evropské ekonomice dostat se zpět na cestu růstu. Evropská unie dováží osmkrát více primárních surovin, než kolik jich vyváží. Proto je nesmírně důležité, abychom odpady dokázali maximálně využít,“ dodal Vandrovec.

Letošní ročník Semináře nejen pro Zelené firmy se bude zabývat aktuální tématy odpadového a oběhového hospodářství z hlediska různých oborů. „V rámci přednášky se například zaměříme na elektroodpady vznikající při činnosti naší společnosti, které přednostně předáváme chráněným dílnám. Možnosti recyklace vyhledáváme také u ostatních odpadů společnosti, například u vyřazených keramických izolátorů, u kterých skládkování nahrazujeme recyklací spočívající v technicky náročném zpracování,“ představila program Markéta Veličková za společnost ČEZ Distribuční služby, která je jedním z přednášejících subjektů v rámci semináře.

Kromě toho se bude seminář věnovat také problematice využívání geografických informačních systémů. „Využití těchto systémů se nabízí pro celou řadu oblastí, kdy je vyžadována práce s mapovými podklady a lokací jednotlivých míst. Mnohá města již pracují například s územním plánem, městskou zelení či pasportem městského mobiliáře. Od roku 2010 statutární město Brno ve spolupráci s úřady městských částí vyvíjí pasport kontejnerových stání. Jedná o propojení databázových údajů o jednotlivých stáních s informací o jejich přesné prostorové lokalizaci. V současné době jsou získané informace využívány z pohledu plánování kapacit, oprav a pro operativní řešení podnětů od občanů,“ vysvětlil Tomáš Chorazy z Centra AdMaS Vysokého učení technického v Brně, které v současnosti testuje komplexní funkčnost a optimalizuje systém pro maximální využívání zadaných dat.

Úterní dvojblok osmi přednášek bude doplněn i o další zajímavé prezentace, například společnosti TSR Czech Republic či Ministerstva životního prostředí.

Základní informace:

Název: Semináře nejen pro Zelené firmy

 

Téma semináře: Zpětný odběr výrobků jako nástroj oběhového hospodářství

 

Termín konání: 10. 11. 2015, od 9:30 – 16:45

 

Adresa konání: Středisko ekologické výchovy hlavního města Prahy, Toulcův dvůr, Kubatova 1

Praha 10 - Hostivař

 

Přihlášení: na stránkách http://www.zelenafirma.cz do naplnění kapacity 60 účastníků

 

 

 

 

O projektu Zelená firma

 

Projekt Zelená firma je zaměřen primárně na sběr firemních vysloužilých elektrozařízení a baterií. Jednoduchý systém objednání svozů přímo z místa vzniku, vedoucí k recyklaci vysloužilých elektrozařízení a baterií s automaticky generovaným potvrzením o ekologické likvidaci je vhodným doplňkem odpadového hospodářství každé společnosti. Projekt byl spuštěn v lednu roku 2008 a v současné době je v něm zapojeno více než 1500 firem.

 

Výhodou pro firmu je svoz a ekologické zpracování firemního elektroodpadu, baterií, tonerů, CD a DVD zdarma, a navíc zajištění sběru drobných elektrozařízení od zaměstnanců. Snadná recyklace vysloužilých elektrozařízení a baterií bez nutnosti cesty do sběrného dvora či na speciální místo zpětného odběru je předpokladem pro podporu uvědomělého chování občanů. Firma zároveň získá podporu ve formě plakátu k označení sběrného místa, informačních letáčků pro zaměstnance a možnost využívat logo Zelená firma při komunikaci s veřejností.

 

V roce 2010 byla služba pro Zelené firmy rozšířena o nabídku velkých sběrových akcí, při kterých mají zaměstnanci firmy možnost odevzdat k recyklaci i velká elektrozařízení. Po skončení akce firma obdrží informační materiály, ze kterých se dozví, jaký vliv na životní prostředí měla jejich sběrná akce. Množství odevzdaného elektroodpadu je převedeno na úsporu materiálu a CO2 ekvivalent.

(tz)

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3