Mediální společnost Burda Praha připravila pro začínající rok zbrusu novou strategii, která by měla dovést vydavatelství k pozici lídra v oblasti poskytování prémiového redakčního i marketingového obsahu pro čtenáře i inzertní klienty. Transformace společnosti probíhá napříč celou Evropou. Česká republika je jednou z prvních zemí, která začala reorganizační změny aplikovat. Změny mají jasný cíl, kterým je zefektivnění vnitřních procesů, snížení nákladů a vyšších klientských investic.
V rámci nové strategie má mediální společnost Burda Praha v plánu navázat na úspěšný rok 2016 a v roce 2017 ještě zvýšit své ambice. V loňském roce byly postupně aplikovány první změny, které byly avizované s příchodem nového CEO v Německu, Eckartem Bollmannem. V Burdě Praha úspěšně řídí a zavádí změny CEO, Petra Fundová.
Zásadní změnou prošla organizační struktura, v rámci níž došlo ke sloučení obchodního oddělení a oddělení speciálních projektů, které řídí Anamy Pónya. Zásadní změnou byl přechod ze 4. stupňového řízení na 3. stupňové, což sebou neslo zrušení 2 ředitelských a 3 manažerských pozic.
Dalších důležitých změn je celá řada. V prvním čtvrtletí roku 2017 mění strategii v prodeji digitální inzerce portfolia. Od 1. ledna dochází k zásadní změně, kdy je dosavadní prodej striktně na týdenní imprese nahrazen prodejem na flexibilní časové úseky. Většího prostoru se dočká i podpora speciálních projektů, jako jsou speciální sekce, PR, advertorialy a zintenzivnění komunikace na sociálních sítích. Nové podoby se dočkají i webové stránky vybraných titulů. Konkrétně půjde o Marianne.cz, po němž mají následovat Elle.cz, Marieclaire.cz, Svetzeny.cz a Apetitonline.cz. Připravuje se také nová podoba klientských newsletterů či vylepšení pro čtení na mobilních zařízeních.
Změna se projevila i v ukončení vydávání licenčních titulů Maxim a Instyle, neboť jejich prodej nepřinášel požadované výsledky.
Do portfolia Burdy patří především lifestylové tituly, jakými jsou Elle, Marianne, Marie Claire, Svět ženy, Joy či Apetit. Burda vydává i řadu dalších časopisů. Na inzertním trhu nabízí projekty Burda 360°, které spočívají v propojování tištěných titulů, online titulů, sociálních médií, e-mailingu či nákupních akcí. Součástí konceptu jsou i videa, knihy (edice Apetit), eventy, konference, mobilní aplikace, digitální verze tištěných titulů a custom publishing. Zadavatelé reklamních kampaní tak mají možnost využít celého reklamního portfolia Burdy v online a v offline médiích, včetně využití databáze předplatitelů a sociodemografických údajů o cílových skupinách.
(tz)