Největší český e-shop na trhu s kosmetikou parfums.cz má za sebou rok plný dobrých zpráv. Kromě nárůstu tržeb se firma může pochlubit i úspěšným rebrandingem. Navíc se značka Notino prosazuje i na dalších trzích ─ úspěšně se etablovala již celkem ve čtrnácti zemích včetně Velké Británie a Spojených států.
Notino loni zaznamenalo nejúspěšnější rok v historii. Tržby se zvedly v porovnání s předminulým rokem o víc než třetinu. “V roce 2015 jsme utržili 4,5 miliardy korun, roce 2016 to bylo 5,9 miliardy – to představuje meziroční růst o zhruba 31 procent, kterým úspěšně navazujeme na vzestupnou tendenci z minulých let,” uvádí marketingový ředitel značkyNotino Radek Ondrášík s tím, že do celkových tržeb nezahrnuje působení e-shopu ve Spojených státech. Právě Notino je průkopníkem v působení českých e-shopů za velkou louží. Podíl Česka na celkovém obratu firmy činí zhruba 20 procent. Za úspěchy firmy stojí podle Ondrášíka hlavně rozšiřování sortimentu a nový přístup k lidem a trhu.
Zaměstnanci Notina vyexpedovali bezmála 5 milionů zásilek a přes 17,5 milionu produktů, to je oproti roku 2015 nárůst o přibližně 35 procent. “V předvánoční špičce jsme denně vyexpedovali 55 tisíc objednávek,” pokračuje Radek Ondrášík. Podle něj navštívilo webové stránky značky ve dnech s největším obratem přes milion návštěvníků denně. Největší zájem o výrobky z e-shopu Notino projevovali zákazníci tradičně v předvánočním období.
Firma dává kvůli dlouhodobě vzrůstajícímu zájmu zákazníků pracovní příležitost novým lidem. “Za loňský rok jsme navýšili počet zaměstnanců o víc než desetinu a letos budeme v tomto trendu pokračovat. Plánujeme obsadit například 50 vývojářských pozic, převážně v Brně a v Ostravě,” sděluje marketingový ředitel Notina Ondrášík.
V loňském roce značka přešla na nový název z původního Parfums.cz a dalších devíti názvů. Sjednotila tak název na všech čtrnácti trzích svého působení. Zároveň výrazně rozšířila nabízený sortiment. „Je to primárně zjednodušení pro naše zákazníky a zároveň i pro nás. Je jednodušší budovat při globální působnosti jednu značku než desítky různých. Navíc v dnešní době lidé hodně cestují a budou tak vidět svou oblíbenou značku po celém světě,“ vysvětluje hlavní důvody změny názvu Radek Ondrášík a dodává: „Navíc rozhodně už nejsme jen parfumérie, kterou původní název evokoval. Nabídku jsme rozšířili na všechny výrobky, které nějak souvisí s péčí o tělo. Dohromady už naše portfolio čítá 45 000 druhů produktů,“ říká. Za úspěšný rebranding si Notino také vysloužilo 2. místo v prestižní anketě Křišťálová lupa.
Ondrášík také prozradil, že v příštím roce plánuje Notino expandovat na dalších pět evropských trhů, konkrétní země však zatím nechce odhalovat.
(tz)