INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

kadlec kopie kopiePonořit nejen unavené tělo, ale i svou duši do teplé vody a na nic nemyslet, nechat se unášet vlastním nicneděláním, omývat a masírovat životadárným zdrojem energie i radosti. Potřebujete ještě něco? Příjemné chvilky rozkoše, které člověka dokáží postavit na nohy, probudit, nastartovat, očistit od stresu.

Máte doma spa? Nebo o ní teprve sníte? Pak se zajděte podívat do jednoho ze showroomů společnosti USSPA, s.r.o., kterou řídí Ing. Kateřina Kadlecová, oceněná letos v soutěži MANAŽER ROKU:

Nejen ten, kdo si pročte vaše webové stránky, ví, kolik nejrozmanitějších ocenění již firma USSPA, s.r.o., získala. To asi není náhoda...

Pár jich už bylo a každé z nich přijímáme s radostí a pokorou. Rozhodně ale ocenění nejsou naším hlavním cílem, nejpodstatnějším je pro nás spokojený zákazník, což možná zní jako klišé, ale pro nás je to opravdu skutečná podstata úsilí. Na druhou stranu, když se nám dostane ocenění, je to potěšující zpětná vazba, že i po formální stránce dává naše práce smysl, že ho ohodnotí i odborná veřejnost. Asi největší satisfakcí pro nás bylo, když jsme jako jedni z prvních výrobců oboru spa na světě získali prestižní světové ocenění za design Red Dot Award. To byl velký předěl a zároveň výzva k dalšímu snažení. 

Letos v dubnu jste přebírala další významnou cenu, a to v prestižní soutěži MANAŽER ROKU 2016. V kategorii Velkoobchod a výrobky z plastů vám patří titul Manažer odvětví. Jakou zpětnou vazbu vám to dalo?

Samozřejmě mě to potěšilo. Mezioborové srovnání má velkou hodnotu. Celkově to pro mě byla nová zkušenost, protože po nejrůznějších oceněních pro firmu, produkt nebo třeba náš časopis přišlo letos najednou několik nominací a ocenění osobních. Samozřejmě asi nejvíc mě potěšilo, že se ještě počítám mezi mladé talenty, když jsem získala i titul Mladý manažerský talent. Radost udělalo i ocenění Malý delfín v soutěži Marketér roku 2016. Nicméně to beru jako výhru pro celý tým, a právě na něj a jeho rozvoj v posledních letech jsem nejvíce hrdá. 

Řídíte rodinnou firmu, kde z otce na dceru přešel velký díl odpovědnosti. Jak se cítíte právě v této roli? 

Vcelku přirozeně. Ve firmě jsem působila skoro od začátku, učila se a rostla s ní. Samozřejmě ta míra zodpovědnosti, kterou od tátova odchodu z vedení firmy v roce 2011 cítím, je nyní podstatně větší. Už to není jen zodpovědnost za můj díl práce, jako tomu bylo, když jsem budovala a vedla marketingové oddělení, ale za celek, za celou firmu, za zaměstnance a také rodinu, která je s firmou úzce provázaná. Naštěstí na to nejsem úplně sama, na vedení firmy se podílí i můj manžel, s kterým se dobře doplňujeme. V roce 2015, v roce 20. výročí založení firmy, se nám podařil senzační restart. Uvedli jsme na trh novou generaci spa a zúročili investice do vývoje, designu, marketingu, a hlavně do rozvoje lidí. Vyvedli jsme firmu z krize a nastartovali růst. Z toho mám velkou radost a baví mě rozvíjet další plány a sny.

A co děláte úplně jinak než předchozí generace?

S tátou si jsme povahově hodně blízcí, dlouho jsme ve firmě působili společně, takže zásadní revoluce se nekonala. Je ale samozřejmé, že mám svůj přístup a ten utváří i jiná situace, ve které se nacházíme. Jako jednu z prvních věcí, na kterou jsme se zaměřili, byly aktivity vedoucí k většímu zapojení managementu, a to jak do rozhodování, tak do zodpovědnosti. Firma byla logicky silně spjatá s osobností mého táty. Ten firmu vybudoval z ničeho, my už navazujeme a rozvíjíme. 

Na trhu jste od roku 1995 jako ryze český výrobce domácích vířivek a průkopník hydroterapie. Kolik energie jste dali v začátcích právě do osvěty této metody relaxace a rehabilitace? Bylo obtížné prosadit nový směr?

Bez osvěty by to v začátcích vůbec nešlo a je to ostatně trvalý proces. Před dvaadvaceti lety nikdo netušil, že existuje něco jako spa, a už vůbec ne, jak funguje, jaké má mimořádné účinky a nenáročný celoroční provoz. I nyní, kdy už jsou vířivky přeci jen v širším povědomí, se osvětě věnujeme. Mezi lidmi totiž panuje mnoho mýtů, a to dokonce i o základních typických vlastnostech těchto blahodárných a nenáročných zařízení. Z pozice lídra trhu cítíme zodpovědnost za celkový rozvoj trhu, a tak vysvětlujeme, radíme, názorně demonstrujeme... 

Dnes venkovní vířivky konkurují bazénům a představují řešení, které je v mnoha směrech hodně zajímavé, zejména úsporou místa a nabízenými masážními funkcemi. Kolik vířivek ročně prodáte a jak jde obchod v tomto roce?

Vůči bazénům představují spa hlavně rozumnější řešení. Jsou na rozdíl od nich ideálním řešením do našich klimatických podmínek. Dají se provozovat celoročně, přitom jejich provoz stojí zlomek toho, co bazén na pár měsíců v roce. Mají menší spotřebu energie, ale také vody, a jsou méně náročné na péči o vodu. Zejména swim spa, které po stránce technologií a izolačního systému fungují na principu vířivky, nabízí volný prostor a protiproud pro plavání, jsou stále vyhledávanější alternativou klasických bazénů. Naše prodeje od roku 2015 opět strmě rostou, a i na domácím trhu se pohybují v řádech stovek kusů ročně. Za první pololetí jsme zaznamenali výrazný nárůst prodeje právě swim spa, jejichž podíl na našich prodejích aktuálně tvoří 35 %. Posiluje rovněž export. 

V České republice máte řadu showroomů. Proč jste vsadili zrovna na ně, když je to poměrně drahá záležitost? Nestačil by e-shop?

E-shop na produkt, jako je spa, rozhodně nestačí. Auto si také nekoupíte z obrázku na internetu. Musíte ho vidět, porovnat modely, zkusit si do nich sednout, vidět a sáhnout si na kvalitu provedení naživo, projet se... Každý z našich tří showroomů tak ukazuje celou naši produkci – všechny modely privátních spa, swim spa i komerčních vířivek. Na zahradě showroomu jsou navíc vybrané modely swim spa a spa vyhřáté na správnou teplotu a připravené k vyzkoušení. Zakládáme si na designu, a to nejen v případě našich vířivek či vizuálního stylu firmy, ale také v případě showroomů – jejich interiéry navrhovali architekti Michal Kunc a Michal Matějíček z Ateliéru Kunc. Zatímco v Brně a Dobrouči jsme rekonstruovali stávající prostory, v případě předváděcích prostor pro Prahu (Zeleneč) vyrostla budova určená přímo pro náš showroom. Pod jejím nadčasovým designem je podepsaný architekt Jakub Žiška.Showroomy opravdu nejsou levná záležitost, ale stejně tak nejsou ani naše spa a předvádět špičkový produkt v laciném prostoru nebo vůbec ne, to prostě nejde. Navíc v našem případě jde o důležitou součást uceleného systému péče o klienty. Spa dělají život příjemnější a u nás se klient cítí příjemně už od prvního kontaktu.

Spoléháte na kvalitu a špičkový servis. Co si pod tím můžeme představit?

Je to celý komplex aktivit, který pro zákazníka znamená jistotu. Kvalita u nás není vyprázdněný reklamní pojem, stojí za ním řízený systém, a hlavně nasazení všech lidí v každém stadiu produkce od vývoje přes výrobu, služby spojené s prodejem až po trvalou péči v podobě ser­visu a poradenství. Jsme generační business a ten bez skutečné kvality nelze budovat. Navíc většinu produkce vyvážíme a kromě obchodních záměrů chceme přispívat k budování dobré reputace českých produktů, a to bez vysoké kvality a spolehlivosti také nejde. Po formální stránce naši kvalitu dokládají pravidelné certifikace pro normy ISO 9001 a 14001, nově také Czech Made, na což jsme hrdí.

Jeden produkt máte chráněný patentem. Oč jde?

Těch patentů, které vlastníme, je víc. Stejně tak průmyslové a užitné vzory či ochranné známky. Chráněným inovacím vévodí řešení mechanického a automatického krytu na swim spa. Obě řešení (a automatický kryt ACS v maximální míře) zásadně usnadňují manipulaci s krytem, který je nepostradatelnou součástí výbavy plavecké spa, významně napomáhající k jejímu nenáročnému provozu. 

Zřídili jste vlastní vývojovou a designérskou dílnu. Jaký je trend ve vašem oboru? Co lze na vířivce zdokonalit? A co zákazníkovi může nabídnout kreativita designéra? 

V mnoha ohledech se nám daří dokonce trendy v oboru nastavovat, a tam, kde nám to dává smysl, se nebojíme jít proti proudu zvyklostí oboru. V našem podání trendy korespondují s trendy v ostatních oborech, momentálně je to hodně o zapojení nových technologií. Napříč oborem jsme respektovaní pro inovace, kterými jsme obor obohatili, stejně jako pro design, jenž zcela vybočuje ze standardu oboru a ukazuje nové možnosti. Pro mě osobně dobrý design znamená takový design, který nejen dělá produkt přívětivějším a elegantnějším, ale hlavně dokáže vylepšit jeho funkci. Neděláme design pro design. Na konci musí být spokojený zákazník, pro kterého je spa pohodlnější pro odpočinek, intuitivnější co do ovládání a nenáročná na provoz. V posledních letech jsme hodně investovali jak do designu, tak do nových technologií. Díky novému rozvaděči, který jsme vyvinuli, jsou naše spa skutečně chytrými zařízeními, která přemýšlejí sama za sebe a automaticky řídí veškeré systémy. Samozřejmostí je mobilní aplikace a webové rozhraní pro vzdálenou kontrolu uživatelem, nebo dokonce možnost servisu. 

Vyrábíte vířivky i podle přání klienta, individuální modely?

Každá spa se vyrábí na zakázku, jméno svého budoucího majitele na sobě má už akrylátový výlisek. Klient si vybírá nejprve z jednotlivých modelů lišících se velikostí, množstvím a uspořádáním masážních pozic a sestav trysek. Každý model je vybaven odpovídající technologií. To, co se sestavuje individuálně, je barevné provedení skořepiny a termokrytu, zákazník si dále volí provedení dřevěného opláštění a vybírá z celé řady doplňků a další výbavy. Vířivky umíme dodat i v úpravě pro zapuštění nebo zabudování, pro které máme připravené podklady v podobě vzorů stavebních připraveností. 

Jste nejen prvním českým výrobcem akrylátových masážních bazénů, ale zařadili jste se mezi úspěšné výrobce v Evropě. Kam vyvážíte?

Vyvážíme zhruba do 20 zemí. Nejdůležitější a také nejúspěšnější destinací je pro nás Španělsko, kde máme dceřinou společnost. Partnery máme ve Švýcarsku, Německu, Polsku, ale také třeba na Ukrajině. Kromě těchto dlouhodobých vývozů se naše spa dostaly díky speciálním jednorázovým projektům třeba i do Iráku nebo na Seychely. 

V čem člověku hydroterapie především prospívá? A co byste poradila ženám manažerkám a podnikatelkám, jak nejlépe využít vířivku, aby z člověka spadla únava, aby zapomněl na starosti a myslel jen na to hezké?

Na téma fyzická úleva a zdravotně prokázané účinky lze psát dlouhé statě – od úlevy od bolesti, rehabilitace po zranění až po stimulaci imunitního systému či příznivé účinky pro lidi trpící cukrovkou typu II. Co je ale snad nejdůležitější, je psychická úleva, kterou spa přináší. Dvacet minut v horké lázni vás dokáže zbavit stresu a navodit psychickou pohodu. Báječné je, že je to bez nějaké námahy a snažení – stačí odkrýt termokryt a vklouznout do stále připravené lázně. Neexistuje jeden recept na to, jak si spa užít, a hlavně žádný předpis nebo povinnost. Spa si užijete přesně tak, jak v danou chvíli potřebujete, přesně ve chvíli, kdy chcete, a hlavně doma. Vířivku si užijte sama nebo při povídání se svým partnerem a třeba skleničkou dobrého vína v ruce, jindy s dětmi, někdy i s přáteli. Prostě přesně podle vás a momentální nálady, spa se přizpůsobí. Jistá si můžete být hlavně tím, že se budete cítit jako znovuzrozená. Spa totiž spojuje. Spojuje lidi navzájem, rodinu, ale také vás se sebou samou.

ptala se Eva Brixi

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3