INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

DSC06090Po svém úspěšném pětadvacetiletém působení ve vedení firmy Proxim s.r.o. předává zdravou a úspěšnou firmu Jan Kroupa starší, bývalý vědecký pracovník výzkumného ústavu, svému synovi Janu Kroupovi mladšímu. Český rodinný podnik, společnost Proxim, je specialistou na výrobu chemických produktů pro domácnost, zahradu nebo potravinářský průmysl. Jsou vhodné například k ošetření bazénů, jezírek, vířivek, ale i odpadů.

Firma Proxim zásobuje trh kvalitními chemickými výrobky šetrnými k životnímu prostředí, je vyhledávaným odborníkem a poradcem v péči o vodu, a to nejen v bazénech a jezírkách. Proxim nedávno oslavil 25 let na trhu a získal dvě významná ocenění jako rodinný podnik roku. Uspěl v prestižní soutěži Equa bank Rodinná firma roku 2017, a to hned dvakrát. Získal Cenu veřejnosti a v hodnocení odborné poroty obsadil 3. místo v kategorii malých firem. 

„Firmu předávám s klidným srdcem. Za dobu její existence jsme stáli před řadou mezníků a pokaždé jsme se, jak se zdá, rozhodli správně. I tento krok, kdy jsem předal hlavní starosti s vedením spoelčnosti synovi, je myslím, správný,“ uvedl RNDr. Jan Kroupa, CSc. „Syn není v oboru žádným nováčkem, velice úzce léta spolupracujeme a stál i zrodu firmy. Jde skutečně o rodinný podnik se vším všudy. Synovou první investicí do firmy byla výhra na los, který dostal jako dárek kdysi pod vánoční stromeček. Zdá se to až úsměvné, ale tenkrát to byla z dnešního pohledu zanedbatelná částka, ale na tehdejší dobu významná pomoc. To mu bylo 12 let. Od té doby stál i on před mnoha nelehkými rozhodnutími, jako příklad může sloužit jeho odložené postdoktorandské studium v USA. Osobně považuji vzdělání za jednu z nejpodstatnějších věcí v životě, v tomto případě jsem ale rád, že se syn vydal cestou pokračování v rodinné tradici. Současné úspěchy firmy považuji za zaslouženou odměnu za čtvrtstoletí intenzivní práce, kdy se nám z malé firmy čtyř společníků podařilo etablovat se na trhu jako zavedený výrobce specializovaný především na chemii pro bazény a zahradní jezírka. Je přitom velmi důležité mít kvalitní zaměstnance. V našem oboru se toho dá strašně moc zkazit. Každý, kdo u nás je, může i malou chybou udělat obrovské škody. Jsem proto rád, že zaměstnanci svou prací pomáhají dalšímu růstu firmy a mohu se na ně spolehnout,“ vysvětlil Jan Kroupa st.

vlockovac„Můj otec je mi velkým vzorem a tak jako já, stál i on v životě před odpověďmi na řadu otázek. Jednou z výzev byl například odchod z výzkumného ústavu a přeorientování se na podnikání na poli výroby chemických výrobků,“ sdělil Ing. Jan Kroupa, Ph.D. „Snažíme se, aby všechno, co máme, bylo vystavěno na dlouhodobých základech. V businessu proto preferujeme dlouhodobost a spolehlivost, to platí jak pro naše zaměstnance, dodavatele, odběratele, tak i pro naše zákazníky. Chceme dělat to nejlepší a mít konkurenceschopné zboží. Když výrobek uvedeme na trh, stojíme si za ním, víme, co obsahuje. Proto můžeme zákazníkům vždy pečlivě vysvětlit, co kupují. Tím si vytváříme jejich důvěru i do budoucna,“ dodal Jan Kroupa ml. 

Přípravky firmy Proxim se staly díky své vysoké kvalitě oblíbenými i u provozovatelů velkých veřejných bazénů, v lázeňských domech a u majitelů soukromých bazénů nejen Čechách, ale i v řadě zemí celé Evropy. Výroba a distribuce chemických látek a přípravků je nesmírně náročným oborem, zvláště pak tehdy, jsou-li produkty určeny i pro vyspělé zahraniční trhy. Vysoká kvalita dodávaných výrobků, zajištění náročných legislativních podmínek platících pro výrobu a skladování chemických látek a přípravků, splnění ekologických podmínek, spolehlivost a pružnost dodávek jsou v náročném konkurenčním prostředí samozřejmostí. Situace je složitější u menších firem, které musí všechny tyto požadavky splnit při omezeném počtu pracovníků.

Vybudovat z ničeho něco, například úspěšnou a fungující firmu, a to jen díky vlastnímu nadšení a zkušenostem, není vůbec jednoduché. Cílem zakladatelů společnosti Proxim s.r.o. nebylo rychlé zbohatnutí, ale postupné budování dlouhodobě prosperující firmy v náročné oblasti podnikání-výrobě a distribuci chemických látek a přípravků. Počátkem 90. let byly pro vznik takové firmy relativně příznivé podmínky, neboť stávající výrobci a dodavatelé chemikálií procházeli složitou privatizací a nebyli schopni včas reagovat na požadavky trhu.

Proxim s.r.o. je ryze českou společností založenou v roce 1992. Je výrobcem a distributorem chemikálií a mezi zákazníky je známý především jako specialista na péči o vodu, mimo jiné díky portálu Péče o vodu a firemnímu e-shopu Probazen.com. Společnost nabízí vlastní řadu specializované chemie pro bazény a zahradní jezírka, dlouhodobě spolupracuje s kanadskou společností Nviron Biosolutions v oblasti výroby enzymatických a bakteriálních přípravků šetrných k přírodnímu prostředí. Více informací najdete na www.proxim.cz, www.probazen.com. 

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3