INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Foto 01Česká asociace interim managementu uspořádala další inspirativní setkání manažerů. Pod názvem „Save Our Business aneb firma v nesnázích“ proběhl 9. dubna diskusní večer v prostorách coworkingového centra Opero v Praze na Starém městě.

Zkušení interim manažeři představili tři příběhy zachráněných firem z různého prostředí - v nadnárodní korporaci, v české strojírenské firmě a v zahraničním projektu.

„Žádná konjunktura netrvá věčně a lidé dělají chyby za každého počasí. I ta nejvíce trendy firma může narazit na útes, pamatujete si ještě Nokii nebo Blackberry? Ale většina chyb se dá napravit, a pokud se z nich poučíme, můžeme podobným omylům předcházet,“ tak interim manažer a iniciátor akce Petr Ševčík charakterizoval důležitost setkávání manažerů a předávání zkušeností.

caimNa snímku jeden z trojice přednášejících Petr Ševčík

Petr Ševčík odstartoval diskusní večer příběhem divize dekorativních barev společnosti Akzo Nobel. „Vlivem ekonomické krize i interních faktorů společnost významně ztrácela prodeje a distributoři vyjadřovali silnou nespokojenost. Manažerskému týmu se podařilo vytvořit a úspěšně uvést do života distribuční koncept „Dulux prodejna barev“, uvést na trh nový systém tónovaných barev, a především přivést zákazníka do centra pozornosti firmy,“ uvedl Petr Ševčík. Výsledkem změn byl růst prodejů, marže, ziskovosti i spokojenosti zákazníků. V závěru svého vystoupení Petr Ševčík prezentoval zobecněná doporučení pro změnový management v korporacích, které přece jen mají svá specifika v porovnání s privátně vlastněnými společnostmi.

Foto 02

Dalšími hosty byli interim manažeři z vedení CAIM Iva Hovadová a Ján Dolejš. Jejich příběhy už na některých akcích zazněly, ale stále mají své „kouzlo“ v podobě profesionálního zvládnutí krizových situací. Iva Hovadová popsala příběh českého výrobce komponentů pro automobilový průmysl, který se dostal do insolvence kvůli nesystémovému způsobu řízení a nerealistické strategii španělského majitele. Díky týmu krizových manažerů za podpory českého investora však úspěšně prošel reorganizací. Předseda CAIM Ján Dolejš ukázal na příběhu stavby luxusního komplexu na Zanzibaru, že interim manažer musí umět čelit i drsným podmínkám a nepředvídatelným překážkám.
Účastníci akce se mohli dovědět z příběhů nejen to, co bylo příčinou problémů ve firmách, ale i jaký měly vývoj a jak se dá podobným situacím předcházet. Nechyběla řada doporučení pro krizový i změnový management a zajímavá diskuse.

(jd)

Pohled na část účastníků večerního setkání

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3