Česká republika je velmocí v počtu internetových obchodů. Na tuto situaci reaguje nová internetová služba Balikobot.cz (www.balikobot.cz), která umožňuje malým a středním obchodníkům velmi jednoduchým způsobem agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek. Menší a střední internetové obchody tak odmažou významnou konkurenční výhodu velkých e-shopů. Služba umožňuje internetovým obchodům pomocí jednoduchého napojení přes API, automatizované tisknutí štítků s adresami, soupisů a sledování zásilek (Track &Trace) přímo v systému e-shopu. Balikobot.cz nabízí jednotné rozhraní pro všechny integrované přepravce, kterými jsou k dnešnímu dni Česká pošta, PPL, DPD a Zásilkovna. V krátké budoucnosti budou přidány přepravci Geis, Uloženka, Messenger, GLS, Toptrans a InTime.
„Služba Balikobot.cz je určena pro všechny menší a středně velké internetové obchody, které řeší problém únavného a časově náročného ručního vypisování přepravních štítků a složitého hledání informací o zásilkách svých zákazníků v aplikacích různých přepravců,“ upřesňuje Martin Šauer, manažer projektu Balikobot.cz a dodává: „První klienti se nás ptali, zda a jaké nabízíme ceny za balíky. Balikobot.cz ale není cenovým obchodníkem nebo šedým operátorem. Ceny zásilek jsou shodné, jaké mají jednotlivé obchody nasmlouvané u svých přepravců. Balikobot.cz e-shopům nabízí snadno ovladatelný a přehledný systém a možnost tisku štítků a sledování zásilek na jeden klik přímo v administraci obchodu. Pro jednotlivé přepravce jsme partnerem, který za ně provádí implementaci. Implementujeme řešení přepravců, ale netendrujeme obchodní podmínky. Vyjednání podmínek přepravy je vždy na daném obchodu.“
Používání služby Balikobot.cz je do 30.9.2014 zcela zdarma, poté se cena odvíjí od počtu odeslaných balíků měsíčně. Do 200 zásilek za měsíc je cena 199 Kč/měsíc a v nejdražší variantě nad 200 balíků měsíčně pak 399 Kč/měsíc. Takto velký internetový obchod novou službou ušetří měsíčně desítky až stovky hodin práce.
Prvním klientem služby Balikobot.cz byl internetový obchod Pilulka.cz. „Automatizovaným tiskem štítků se výrazně zvýšila naše efektivita na skladu a samozřejmě i finanční úspora. Ne proto, že bychom do té doby netiskli štítky, to jsme dělali v systému DPD a České pošty i předtím, ale odpadlo importování adres a expedice v dávkách už nemá na našem skladě co dělat. A navíc umíme okamžitě sdílet informace o zásilkách přímo našim zákazníkům,“ dodává výkonný ředitel Pilulka.cz Michal Hanáček.
Jakub Kluvánek, majitel e-shopového systému Sunlight.cz říká: ,,Agregátor přepravců Balikobot.cz právě implementujeme. Rozhodli jsme se na základě poptávky našich zákazníků (e-shopů). Služba nám ušetří mnoho peněz a času v napojování jednotlivých systémů přepravních služeb. Ale hlavně obchodům výrazně urychlí a zjednoduší expedici zásilek. Vyhnou se složitým exportům a přístupům do systémů přepravních služeb.“
Internetové obchody, které implementují službu Balikobot.cz, se nemusí přihlašovat do jednotlivých systémů přepravních služeb ani do žádných jiných systémů. Vše řeší z jednoho místa, které znají nejlépe, tedy ze své administrace. Šetří tak čas a tím samozřejmě peníze. Nemusí navíc implementovat několik systémů, případný přechod z jednoho přepravce na druhého je v okamžiku.
(tz)