INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V prvních dvou kvartálech letošního roku zaznamenal celkově největší odliv zákazníků poskytovatel mobilních služeb O2. Ze všech výpovědí podaných v prvním kvartále činil podíl této společnosti celkem 46 %, ve druhém pak 29 %. Vyplývá to z aktuálních statistik nezávislé srovnávací společnosti Tarifomat, které analyzují tok zákazníků na trhu mobilních operátorů v Česku. Podle odborníků stojí za výrazným odchodem klientů změna smluvních podmínek O2, která jim začátkem roku umožnila odejít bez nutnosti vyplacení závazku.

Z celkového počtu výpovědí v 1. kvartálu roku 2014 činil podle údajů nezávislé společnosti Tarifomat podíl zákazníků O2 46 %, T-mobilu 21 %, Vodafonu 28 % a virtuálních operátorů 5 %. Ve druhém kvartálu již začalo docházet k proměně trendu, kdy největší odliv zákazníků zaznamenal Vodafone s 31% podílem. V tomto období náležel T-mobilu 23% podíl odstupů, O2 29% a virtuálním poskytovatelům 17%. Třetí kvartál odborníci predikují jako nejkrizovější pro operátora Vodafone.

„Po prvním kvartálu, kdy zaznamenal operátor O2 velmi výrazný odliv zákazníků z důvodu změny smluvních podmínek, se situace stabilizovala a úbytek klientů začal klesat. O2 však pod novým vlastníkem stále nemá jasnou vizi v otázce akvizice nových zákazníků, což může vyvolávat nechtěné spekulace. V aktuálním třetím kvartálu ale očekáváme ustálení podílu odlivu zákazníků O2 na hranici 19 %,“ zhodnotil Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat, která srovnává nabídky mobilních operátorů fungujících na celém území ČR. „S úbytkem klientů se naopak nyní potýká Vodafone. Z celkového počtu výpovědí ve 3. kvartálu očekáváme 37 % právě ze strany jeho klientů, ačkoliv se to operátor snaží zvrátit urputnou retencí a výhodnými nabídkami. Pozice Vodafonu v budoucnu se však jeví jako velmi obtížná, protože má nepříznivý poměr postpaid a prepaid zákazníků a velkou část zákazníků bez závazku. Navíc ve 3. kvartále proběhne změna obchodních podmínek, kdy budou moci zákazníci odejít bez nutnosti vyplatit se ze závazku,“ doplnil Černoch.

T-mobile se podle odborníků chová na trhu disciplinovaně, řídí se dlouhodobou strategií a snaží se kontrolovat pozici jedničky na českém trhu. Přírůstky i úbytky zákazníků jsou přirozené a stabilní s lehce rostoucí tendencí v oblasti nových zákazníků. Body operátor ztrácí pouze kvůli méně efektivní marketingové komunikaci, která byla v minulosti velmi aktivní. U virtuálních operátorů zaznamenávají znalci úpadek módní vlny předchozích období, ačkoliv v 1. kvartálu jejich vzestup ještě pokračoval.

„Zvyšuje se množství zákazníků, kteří po předchozím krachu virtuálního operátora, zklamání z nabízených služeb či nulového zákaznického servisu přechází k některému z tradičních poskytovatelů. Obrat tohoto trendu by měl být ve 3. kvartále již velmi výrazný, ze všech podaných výpovědí by měl být podíl virtuálních operátorů 26 %. Ti lepší virtuálové patrně zůstanou, horší však již natrvalo zmizí,“ potvrdil trend Pavel Černoch.

Nejnovější statistiky nezávislého srovnávače Tarifomat rovněž prozradily, ke kterým operátorům zákazníci přecházeli. V 1. kvartálu přešlo 16 % klientů k operátorovi O2, 17 % k T-mobilu, 32 % k Vodafonu a 35 % k virtuálním operátorům. Ve 2. kvartálu letošního roku pak k O2 přešlo 18 % Čechů, k T-mobilu 20 %, Vodafone zvolilo 35 % lidí a virtuální operátory preferovalo 27 % zákazníků. Pro 3. kvartál predikují odborníci 18% podíl nových zákazníků u O2, 24% u T-mobilu, 34% pro Vodafone a 24% podíl pro virtuální operátory.

Tabulky: Analýza toku zákazníků na trhu mobilních operátorů v roce 2014

ODKUD ZÁKAZNÍCI ODCHÁZEJÍ

1Q

2Q

3Q*

O2

46 %

29 %

19 %

T-mobile

21 %

23 %

18 %

Vodafone

28 %

31 %

37 %

Virtuální operátoři

5 %

17 %

26 %

 

KAM ZÁKAZNÍCI PŘECHÁZEJÍ

1Q

2Q

3Q*

O2

16 %

18 %

18 %

T-mobile

17 %

20 %

24 %

Vodafone

32 %

35 %

34 %

Virtuální operátoři

35 %

27 %

24 %

Zdroj: Tarifomat

 *Predikce

 

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3