INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

pau šálSvaz obchodu a cestovního ruchu ČR vítá zavedení zaměstnaneckých paušálů na stravování v podobě, v jaké ji navrhuje Ministerstvo financí. V případě schválení by zaměstnanci mohli dostávat od příštího roku místo stravenek finanční prostředky. Šlo by o reálný a efektivní benefit pro všechny, kteří zatím neměli k dispozici závodní stravování ani stravenky. Navíc tím dojde k rozšíření možností, jak podpořit stravování zaměstnanců. A konkurence je vždy pro zákazníky přínosem.

Společnost Makro, která dodává potraviny a další zboží 70 % restaurací v České republice, provedla pro SOCR ČR exkluzivní průzkum napříč všemi skupinami zákazníků relevantními pro příjem stravenek (restaurace, hotely, kantýny apod.). „Zcela jasně se ukazuje, že firmy podnikající v gastronomických službách mají se stravenkami problém a rozhodně je nevnímají jako nějakou záchranu restaurací a dalších stravovacích zařízení po koronavirové krizi. V této souvislosti tak jednoznačně podporují návrh ministryně financí Aleny Schillerové,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR, a dodal: „Zásadní je, že se stravenky neruší, ale vedle nich je pro zaměstnavatele připravena jednodušší a levnější alternativa. Ta umožní získání příspěvku na stravování i malým firmám, a dokonce i živnostníkům. U navrženého stravenkového paušálu oceňuji, že rozšíří nabídku podpory stravování i pro další zaměstnance a zároveň zvětšení konkurence zcela jistě urychlí změny také u stravenkových systémů. Mám na mysli zatím velmi pomalou digitalizaci nebo skutečně partnerský přístup k restauracím a obchodům, které stravenky přijímají.“

Z opakovaných analýz SOCR ČR jednoznačně vyplývá, že zavedením další možnosti příspěvku na jídlo zaměstnanců se celý systém zefektivní a budou z toho těžit právě zaměstnanci. Konkurenčním tlakem vyvolaná modernizace současného systému přinese výrazné výhody i restauracím, které stravenky přijímají.

Často se hovoří o údajných dopadech stravenkového paušálu na restaurace a další stravovací zařízení. S ohledem na to provedl řetězec Makro průzkum, jehož cílem bylo zjistit, jak podnikatelé z různých druhů gastronomických provozů (restaurace, kantýny, kavárny apod.) vnímají problematiku stravenek. Vlastní šetření se uskutečnilo mezi letošním 10. a 19. červnem formou osobních návštěv a telefonických hovorů, když bylo osloveno téměř 2500 respondentů.

„Z průzkumu vyplynulo, že 34 % oslovených subjektů stravenky vůbec nepřijímá. Důvody spočívají především v administrativě spojené s manipulací stravenek, v nezájmu zákazníků, ve výši provize poskytovateli stravenek, a pak i v dalších nákladech ve spojení s více účetními doklady. Celkem 84 % respondentů spatřuje jako hlavní nevýhodu v přijímání stravenek náklady s jejich provozem. O to více rezonuje návrh Ministerstva financí na zavedení stravenkového paušálu jako další alternativy oblíbeného zaměstnaneckého benefitu. Plných 60 % oslovených restaurací by totiž zavedení stravenkového paušálů podpořilo a bez ohledu na různá apokalyptická prohlášení některých stravenkových firem v médiích se 55 % nijak neobává dopadů zavedení stravenkového paušálu na jejich business,“ shrnul výsledky průzkumu Tomáš Prouza.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3