INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

CAIM logo 10letČeská asociace interim managementu (CAIM) si připomíná 10. výročí od založení. Při této příležitosti mimo jiné vydává zajímavou publikaci, která mapuje její dosavadní činnost i vývoj interim managementu v ČR a obsahuje řadu příběhů z praxe.

„Jiné asociace se pyšní několikanásobně delší historií, ale je nutné si uvědomit, že interim management se začal rozvíjet v České republice jako nová forma manažerské práce až v tomto tisíciletí, jak se mimo jiné dočtete v úvodních kapitolách této publikace,“ uvedl Ján Dolejš, předseda a jeden za zakladatelů CAIM.

Interim management se stal postupně součástí českého manažerského prostředí. Nejznámější je ve formě krizového řízení, stále více se však uplatňují ve firmách také projektoví a substituční manažeři. Z interim managementu mohou pro svoji běžnou práci čerpat inspiraci, poučení i kontakty a vazby také „běžní“ ředitelé, majitelé a podnikatelé. Pro řadu manažerů, kteří v určitém věku a fázi profesního života zjistí, že už nechtějí být pouhým drobným převodovým kolečkem v korporátní mašinérii, ale chtějí mít možnost uplatnit doposud nabyté znalosti a zkušenosti bez limitů korporátních systémů a interní firemní politiky, může být interim management východiskem pro jejich další profesní dráhu.

Členy asociace jsou desítky zkušených manažerů, kteří pomáhají společnostem přežít, řídit změny a důležité projekty, vyrovnat se s nedostatkem či výpadkem odborných kapacit nebo se změnou situace na trhu. „Almanach má ambici ukázat, co členové CAIM jednotlivě, v týmech i jako spolek umí a dokážou, jaký mají záběr a schopnosti, jakých výsledků doposud dosáhli a jaké předpoklady pro budoucí výzvy v nich jsou. Stojí za nimi konkrétní výsledky, příběhy, projekty a vyřešené problémy klientů – většinou firem, které se dostaly do problémů a potřebovaly rychlou, kvalifikovanou a zkušenou pomoc,“ vysvětlil Petr Karásek, místopředseda CAIM. Zmíněná publikace obsahuje řadu příběhů interim manažerů a jejich projektů.

„Letošní rok byl a je pro asociaci i samotné interim manažery velkou výzvou. Koronavirová pandemie přinesla celé společnosti starosti, ale na druhé straně i příležitosti ukázat, co umíme. Interim management představuje efektivní řešení různých firemních potíží, včetně těch, které na firmy dolehly kvůli koronaviru. I v tomto případě platí, že problémy se musí řešit včas,“ doplnila Jana Dronská, PR manažerka CAIM. Krizoví manažeři v čele s Petrem Karáskem vytvořili už v březnu dokument s osvědčenými postupy a praktickými radami pro firmy, které zasáhly nebo by mohly postihnout dopady koronaviru. CAIM uspořádala několik webinářů a podcastů na téma krizového řízení, v médiích proběhly rozhovory a články. To vše na pomoc podnikání a české ekonomice. Záznamy a další užitečné podklady jsou volně k dispozici na stránkách CAIM

www.caim.cz  

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3