INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

CAIM logo 10letČeská asociace interim managementu (CAIM) si připomíná 10. výročí od založení. Při této příležitosti mimo jiné vydává zajímavou publikaci, která mapuje její dosavadní činnost i vývoj interim managementu v ČR a obsahuje řadu příběhů z praxe.

„Jiné asociace se pyšní několikanásobně delší historií, ale je nutné si uvědomit, že interim management se začal rozvíjet v České republice jako nová forma manažerské práce až v tomto tisíciletí, jak se mimo jiné dočtete v úvodních kapitolách této publikace,“ uvedl Ján Dolejš, předseda a jeden za zakladatelů CAIM.

Interim management se stal postupně součástí českého manažerského prostředí. Nejznámější je ve formě krizového řízení, stále více se však uplatňují ve firmách také projektoví a substituční manažeři. Z interim managementu mohou pro svoji běžnou práci čerpat inspiraci, poučení i kontakty a vazby také „běžní“ ředitelé, majitelé a podnikatelé. Pro řadu manažerů, kteří v určitém věku a fázi profesního života zjistí, že už nechtějí být pouhým drobným převodovým kolečkem v korporátní mašinérii, ale chtějí mít možnost uplatnit doposud nabyté znalosti a zkušenosti bez limitů korporátních systémů a interní firemní politiky, může být interim management východiskem pro jejich další profesní dráhu.

Členy asociace jsou desítky zkušených manažerů, kteří pomáhají společnostem přežít, řídit změny a důležité projekty, vyrovnat se s nedostatkem či výpadkem odborných kapacit nebo se změnou situace na trhu. „Almanach má ambici ukázat, co členové CAIM jednotlivě, v týmech i jako spolek umí a dokážou, jaký mají záběr a schopnosti, jakých výsledků doposud dosáhli a jaké předpoklady pro budoucí výzvy v nich jsou. Stojí za nimi konkrétní výsledky, příběhy, projekty a vyřešené problémy klientů – většinou firem, které se dostaly do problémů a potřebovaly rychlou, kvalifikovanou a zkušenou pomoc,“ vysvětlil Petr Karásek, místopředseda CAIM. Zmíněná publikace obsahuje řadu příběhů interim manažerů a jejich projektů.

„Letošní rok byl a je pro asociaci i samotné interim manažery velkou výzvou. Koronavirová pandemie přinesla celé společnosti starosti, ale na druhé straně i příležitosti ukázat, co umíme. Interim management představuje efektivní řešení různých firemních potíží, včetně těch, které na firmy dolehly kvůli koronaviru. I v tomto případě platí, že problémy se musí řešit včas,“ doplnila Jana Dronská, PR manažerka CAIM. Krizoví manažeři v čele s Petrem Karáskem vytvořili už v březnu dokument s osvědčenými postupy a praktickými radami pro firmy, které zasáhly nebo by mohly postihnout dopady koronaviru. CAIM uspořádala několik webinářů a podcastů na téma krizového řízení, v médiích proběhly rozhovory a články. To vše na pomoc podnikání a české ekonomice. Záznamy a další užitečné podklady jsou volně k dispozici na stránkách CAIM

www.caim.cz  

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3