INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

2022 03 25 09 54 03 AsocVítěze Ceny hlavního projektu Rok nových příležitostí 2021 představila Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) na dnešním galavečeru Dne podnikatelů ČR. Kandidáty v soutěžním klání byly firmy, které se představily v letním televizním speciálu České televize „Toulky Českem budoucnosti“.

Speciál byl již pátým v řadě ve spolupráci s AMSP ČR. Odstartoval v roce 2016 pod názvem Toulky za cechy a řemesly, v roce 2017 pokračoval pod názvem Toulavá kamera na venkově, poté následovaly dva ročníky o rodinných firmách „Toulky za rodinným stříbrem“ a v roce 2021 představil trendové obory českého podnikatelského prostředí.

Za podporu realizace zatím poslední řady tohoto speciálu děkuje AMSP ČR Komerční bance a také Ministerstvu průmyslu a obchodu.

Přestože byly malé firmy při pandemii nového koronaviru jednou z nejvíce zasažených skupin, mnohé z nich to překvapivě navzdory všem úskalím hrdinsky ustály a krizi přijaly jako motiv ke změně k lepšímu.

„Vážíme si všech aktivních firem, které se nespoléhají jenom na pomoc, ale samy se krizi postaví čelem, a dokonce nabídnou pomoc i ostatním. Cílem je takové firmy ocenit, poděkovat jim, medializovat je a inspirovat tak další podnikatele,“ uvedl předseda představenstva AMSP ČR Josef Jaroš.

Seriál Toulky Českem budoucnosti, ve kterém byly soutěžní firmy představovány, se vysílal od 9. července do 28. srpna 2021 pravidelně každý pátek od 18:25 na ČT1. Celkem mohli diváci shlédnout v premiéře a repríze osm dílů, v nichž se představily více než tři desítky firem.

Předávání ocenění se zúčastnila i autorka a protagonistka pořadu „Toulky Českem budoucnosti“, moderátorka Iveta Toušlová. „Jsme sice malou zemí, ale co se množství schopných, kreativních a inovativních lidí na počet obyvatel týče, rozhodně se nemáme za co stydět. Naši vědci vyvíjejí třeba unikátní léky zabraňující šíření nádorových buněk po těle, dokážou vytvořit miniaturní objekty o velikosti tisíciny tloušťky lidského vlasu nebo umějí napodobit procesy, které v přírodě trvají milióny let a vypěstovat tak umělé krystaly. Mění tedy bez nadsázky celý svět.“

Odborná porota složená ze zástupců Komerční banky, Ministerstva průmyslu a obchodu, magazínu asociace Trade News a AMSP ČR vybrala tři nejlepší příběhy na základě těchto parametrů: PODNIKATELSKÝ NÁPAD, DOPAD NA SPOLEČNOST a ŠANCE PRO EXPORT.

1. místo: ELLA-CS, s.r.o.

Společnost vyrábí unikátní výztuže dutých orgánů, tzv. stenty, které se poté, co splní svůj úkol, v těle rozpustí a není nutné je vyndávat. Firma, kterou v devadesátých letech založil Karel Volenec, navíc stentům umí dát individuální tvar podle potřeb pacienta. Firma sídlí v Hradci Králové.

2. místo: CRYTUR spol. s r.o.

Tato turnovská firma umí pěstovat umělé krystaly, které se používají třeba ve zdravotnictví, ale i při výrobě mobilních telefonů. Krystaly rostou v peci při teplotě kolem dvou tisíc stupňů, proces trvá několik týdnů. Pro jejich pěstování si firma vybírá speciální suroviny, proto jsou tyto krystaly kvalitnější než ty v přírodě.

3. místo: InStar Technologies a.s.

Liberecká farmaceutická společnost dokáže vyrobit tzv. „orální film“ ve formě tenkého a pružného papírku, do kterého se dávají léčiva. Tento nápad se zrodil v hlavě vědkyně farmaceutky Denisy Stránské. Jako první na světě přišla s touto doslova revoluční technologií nazvanou InStrip. Zní to až příliš jednoduše, ale je za tím mnoho roků výzkumu a práce v laboratoři.

„Je skvělé vidět, kolik šikovných a perspektivních firem a podnikatelů v Česku máme. V kolika tradičních, ale i nově vznikajících odvětvích jsou schopni na lokální, evropský, ale často celosvětový trh přinášet unikátní a vysoce konkurenceschopné produkty a služby. Jsme rádi, že svými službami, poradenstvím a podporou v jejich zviditelňování můžeme těmto firmám pomáhat růst a zároveň tak inspirovat další firmy v jejich následování,“ uvádí Martin Ehrenberger, Chapter Leader, Retail Segment Tribe za Komerční banku.

„Pořad ,Toulky Českem budoucnosti´ byl v letošním roce jedním z projektů podpořených Ministerstvem průmyslu a obchodu a Radou kvality ČR s cílem propagovat české výrobce a provozovatele služeb v rámci Programu Česká kvalita,“ uvedl Pavel Vinkler, ředitel odboru podnikatelského prostředí a obchodního podnikání na Ministerstvu průmyslu a obchodu ČR a 1. místopředseda Rady kvality ČR.

„Máme upřímnou radost, když můžeme ukázat široké veřejnosti úžasné menší firmy s unikátními produkty jež dobývají svět. Máme být právem na co hrdi! Potvrzuje se tak, že inovace vznikají především v malých firmách, které si zaslouží podporu a zviditelnění. Jsme pyšní, že můžeme být u toho,“ říká Eva Svobodová, členka představenstva a generální ředitelka AMSP ČR.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3