INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

chTourismCestovní ruch v České republice táhnou domácí turisté. Zatímco v červenci 2019, tedy před pandemií covidu-19, hosté ze zahraničí znamenali 35 % hotelových rezervací, letos si na tuto dobu objednali jen 19 % pokojů.

Vyplývá to z květnových dat systému Previo, který používá více než 2 100 nezávislých hotelů. Je tak velmi nutné zvýšit zájem o Českou republiku v celém světě. A právě to je úkolem Czech Republic Travel Trade Day, který dnes začíná v Karlových Varech.

Do centra Karlovarského kraje se sjeli odborníci na cestovní ruch z celého světa. Konkrétně 73 zástupců cestovních kanceláří a tour operátorů z 23 zemí a 86 tuzemských podnikatelů v oblasti turismu. Čekají je nejméně dva dny plné B2B jednání, pouze nasmlouvaných schůzek je aktuálně na 1 500.

"Jsem moc rád, že se náš tradiční Czech Republic Travel Trade Day konečně může po téměř tříleté koronavirové pauze uskutečnit. A je moc dobře, že se koná právě v Karlových Varech, které i kvůli válce na Ukrajině velmi významně pocítily výpadek turistů. Dřívějšíhosty z Ruska by mohli nahradit návštěvníci z Německa, jde o náš hlavní trh pro tuzemské lázně, částečně také z Izraele či z Blízkého východu. Roli přitom sehrají kampaně v zahraničí, přímá letecká spojení a akce jako je třeba právě TTD," říkáředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává:"Účastníci TTD mají obrovský potenciál "prodávat" Českou republiku v zahraničí, tedy přivážet k nám turisty. Na vlastní kůži nyní poznají, že Karlovarský kraj není pouze o lázeňství. Jde o místo pro rodinné dovolené v jakémkoliv období."

TTD se koná od roku 2016, akci přerušil pouze covid. Celkem se všech ročníků zúčastnilo na 300 nákupčích v cestovním ruchu ze všech kontinentů včetně těch nejvzdálenějších. Uskutečnilo se více než 7 000 předem domluvených jednání, na jejichž základě se zvýšil zájem navštívit Českou republiku. V zahraničí se začalo víc mluvit nejen o městech, kde se konaly, tedy o Olomouci, Plzni, Liberci a Českých Budějovicích. Také o souvisejících krajích, účastníci TTD mají možnost region procestovat a poznat lokální zajímavosti.Letošní Czech Republic Travel Trade Day v Karlových Varech byl vyprodaný v rekordně krátké době. I na tom je vidět "hlad" po cestování. Organizátoři – CzechTourism ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj za podpory Karlovarského kraje a ve spolupráci s městy Karlovy Vary a Mariánské Lázně – tak věří v úspěch prestižní akce.

„To, že se Czech Republic Travel Trade Day 2022 koná v našem kraji, považujeme za zcela přirozené. Kde také jinde, než v regionu lázní a hornické krajiny zapsaných na seznam UNESCO, v regionu fascinujících přírodních krás Krušnohoří a Slavkovského lesa s hustou sítí cyklostezek a čím dál kvalitnějším zázemím pro rodiny s dětmi. Je nám ctí, že můžeme hostit obchodní setkání aktérů v oblasti cestovního ruchu s mezinárodní účastí: Přeji všem, ať jsou jednání pro všechny účastníky zajímavá a úspěšná. Karlovarský kraj je velmi atraktivním cílem pro malé a velké turisty. Nabídka lázní dokázala zareagovat na odliv klientely z Ruska a umí zaujmout domácí návštěvníky, hosty ze sousedního Německa a dalších zemí. Trailové trasy, adrenalinové parky, lanová centra ve spojení s letními filmovými a hudebními festivaly jsou pak zárukou, že si vybere každý,“ uvádí hejtman Karlovarského kraje Petr Kulhánek.

Mezi nejčastěji navštěvovaná místa Karlovarského kraje patří například park Boheminium s více než sedmdesáti do detailu propracovanými modely českých památek v měřítku 1:25. V sezóně 2020 a 2021 předčil co do počtu hostů dokonce hrad Loket, který do té doby držel jasné prvenství. Turisté hojně míří i do Národní přírodní rezervace SOOS, na Chebský hrad a Státní zámek Kynžvart, do Motýlího domu v Karlových Varech, na Státní hrad a zámek Bečov nad Teplous významnou zlatnickou památkou Relikviářem sv. Maura nebo do Bečovské botanické zahrady. Rovněž roste zájem o montánní památky, které jsou součástí Hornického regionu Krušnohoří zapsaného na seznamu světového dědictví UNESCO. S mnohými z nich se osobně seznámili účastníci TTD v rámci tzv. pretours.

„Pro pretours jsme připravili čtyři tematické poznávací cesty po Karlovarském kraji. Dvě z nich se zaměřily na lázeňská města zapsaná na seznamu UNESCO s důrazem na jedinečné přírodní zdroje a léčebné procedury. Nechyběla ani široká nabídka historických i přírodních památek v okolí. Třetí poznávací cesta s mottem regionální zážitky přinesla ukázky tradiční výroby nebo ochutnávku specialit Karlovarského kraje. Čtvrtý program byl ve znamení aktivního vyžití od cyklistiky v Krušných horách po vodáctví na řece Ohři,“ říkápředseda Destinační agentury Živý kraj Petr Židlický a dodává: „Do akcí se zapojila řada partnerů, od poskytovatelů ubytování přes dopravce, průvodce po provozovatele památek či volnočasových areálů a další.“

Stejně jako v jiných regionech i v Karlovarském kraji hraje klíčovou roli největší statutární město. Ani Karlovy Vary přípravu na turistickou sezónu nepodcenily. Nedávno otevřely renovované světově známéVřídlo, pokračuje rekonstrukce unikátních Císařských lázní, ve spolupráci s krajem a dalšími subjekty řeší letecké spojení aj.

„Zažili jsme neskutečně složité roky, ale využili jsme je pro obnovu a zlepšení. Naše kvality ocenil zápis Karlových Varů a dalších 10 Slavných lázeňských měst Evropy / Great Spa Towns of Europe na seznam světového dědictví UNESCO. Víme, že svět v následujících letech bude jiný, než byl dříve. Ale hodnoty zůstávají,“ říkáprimátorka statutárního města Karlovy Vary Andrea Pfeffer Ferklová.

Cestovní ruch, který se významně podílí na HDP, se týká úplně každého. Ať už se jedná o vlastní dovolenou, práci v souvisejících službách, cestování za kulturou, sportem, historií apod., vzdělání či starost o životní prostředí. Nebo také o udržitelnost, tedy otázku: co po nás zbude a v jakém stavu to bude. Pomoci s tím, aby se to, co region nabízí hostům, do daného místa také v dobrém vrátilo, má mimo jiné digitalizace (například systém e-Turista) či připravovaný zákon o cestovních ruchu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3