INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

chrome v9Pi3UW0i8Asociace hotelů a restaurací podporuje požadavky Asociace krajů na zastropování cen elektrické energie. Stejně tak dlouhodobě apelovala na vládu, aby využila Dočasného krizového rámce, který schválila Evropská komise na podporu podnikatelů.

Pokud budeme usilovat o celounijní řešení, pak tento proces bude ještě poměrně zdlouhavý. Podnikatelé potřebují rychlé a efektivní řešení, které nebrání souběžnému jednání o řešení na úrovni EU. Vláda nekomunikuje a neřešení prohlubující se energetické krize vyvolává mezi podnikateli paniku.

Václav Stárek, prezident AHR ČR k tomu řekl: „Velmi váhavý postup vlády v oblasti řešení cen elektrické energie je pro nás velkým zklamáním. Stejně tak je tristní komunikace s profesními organizacemi, na které se denně obrací desítky zoufalých podnikatelů s žádostí o zvýšení tlaku na vládu. První dopis s návrhem zastropování cen energií jsme posílali spolu s dalšími organizacemi zastupujícími zaměstnavatele již v dubnu, poslední jsme za AHR ČR zaslali v polovině srpna. Ani na jeden jsme dosud neobdrželi reakci. Podnikatelé nemají informace, zda a jak bude vláda tuto krizovou situaci řešit. Od první iniciativy tedy uplynulo pět měsíců a situace se stále zhoršuje bez jasného řešení a konkrétních termínů. Chceme věřit, že vláda důvěru podnikatelů nezklame a urychleně zjedná nápravu.“

Podnikatelé, kteří do současné vlády vkládali naděje jako do politické reprezentace, která k nim má blízko a bude jejich snahu o úspěšné budování podnikání podporovat, začínají velmi rychle měnit svůj postoj. Očekávali totiž, že je v této krizi vláda pochopí a alespoň částečně podpoří, zvláště když se to v mnoha jiných členských zemích EU již aktivně děje. Jakékoliv opatření bude mít svou dynamiku, a tudíž se může stát, že případné kroky, které přijdou až na počátku příštího roku se již minou účinkem a podnikatelé, kteří budovali své firmy po mnoho let budou nuceni ukončit svou činnost.

V současné době ceny elektrické energie představují až desetinásobek cen z konce minulého roku. Konkrétních případů by se dalo uvést mnoho, pro příklad uvádíme hotel o 60 pokojích, který z původních 80 tis. korun měsíčně nyní očekává vyúčtování ve výši 800 tis. korun měsíčně.

Tato situace se nedá nazvat tržním prostředím, ale likvidací podnikání, kterému stát přihlíží bez jasné a razantní reakce. Za této situace bude vláda odpovědná za důsledky, kterými bude uzavírání provozů, propouštění zaměstnanců a v konečné fázi i dopady na veřejné rozpočty.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3