INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Nově navržené zvýšení DPH u potravin na 14 % a později 17,5 % znamená pro potravinářský průmysl téměř stejné ohrožení jako původní varianta s 20% DPH. Neustále změny rozhodnutí vlády ohledně výše DPH jsou navíc zcela nesystémové a přináší značnou nestabilitu do podnikatelského prostředí.

Ačkoliv navrhovaná sazba 14, resp. 17,5 % je výhodnější než původně avizovaných 20 %, i tak zařazuje Českou republiku do skupiny zemí s extrémním zdaněním potravin. Vyšší DPH u potravin tak bude mít Evropě pouze Slovensko a Dánsko. Tento fakt ve svém konečném důsledku odnese nejen potravinářský průmysl, ale zdražení potravin bude mít samozřejmě silný dopad i do sociální oblasti. U některých sociálních skupin lze předpokládat zvýšený odklon od nákupu kvalitních potravin k levným, nekvalitním dovozovým potravinám. Zároveň je vysoce pravděpodobné, že dojde k velkému ohrožení českého trhu s potravinami a masivnímu odlivu spotřebitelů k nákupům v příhraničních oblastech, protože sousední země mají podstatně nižší DPH u potravin – Německo 7 %, Rakousko 10 %, Polsko 8, respektive 5 %. Potravinářská komora ČR znovu upozorňuje také na riziko plánované jednotné sazby DPH, které pro potravinářský průmysl na Slovensku znamenalo propad prodeje i výroby až o 30 %.

Soustavné změny navrhované sazby DPH – původně 20 %, teď 14 %, resp. 17,5 %, svědčí o neexistenci jakékoliv seriózní analýzy, která by na základě ekonomických ukazatelů stanovila optimální výši DPH a působí dojmem naprosté nesystémovosti v rozhodování. Podnikatele tato měnící se rozhodnutí udržují v absolutní nejistotě ohledně budoucího rozvoje jejich podnikání i při rozhodování zda a do čeho mají investovat. Místo experimentování s čísly a procenty by bylo vhodné provést již zmíněnou analýzu a teprve na jejím základě stanovit konečný verdikt, což by přineslo podstatně větší jistotu do podnikatelského prostředí.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3