INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ustredni foto 2Mezinárodní autosalony byly ještě nedávno hlavními událostmi automobilového businessu. Kdo nebyl v Ženevě, jako by nebyl. Dnes není výjimkou, že automobilky občas nějaký ten veletrh vynechají, a některé dokonce tyto akce ignorují úplně.

Důvody jsou zřejmé: náklady jsou závratné, zájem návštěvníků mírně upadá a asijské automobilky nastavují z hlediska honosnosti a velikosti expozic tak vysokou laťku, že je těžké jim konkurovat. V současné době evropští výrobci aut cílí spíše na technologické veletrhy, velké designové eventy či setkání start-upů. Tyto akce totiž více zviditelní technologickou vyspělost značky a posílí její image jakožto progresivního aktéra v oblasti inovací. Největší přehlídka technologických inovací na evropském kontinentu, VivaTech 2024, se uskuteční na konci května v Paříži.

Tuto akci si rozhodně nenechají ujít francouzské automobilky, aby představily na domácí půdě svoje největší technologické skvosty. Velkou show chystá například automobilka Peugeot. Na slavném pařížském výstavišti Paris Expo v Porte de Versailles vystaví zejména extravagantní koncepční vůz Peugeot Inception, který se francouzské veřejnosti představí poprvé v historii. Zajímavé je, že Peugeot Inception loni zavítal na e-Salon do Prahy, kde způsobil svým nepřehlédnutelným zjevem opravdové pozdvižení. Češi tak paradoxně zažili veřejnou premiéru tohoto ikonického konceptu o více než půl roku dříve než Francouzi. Inception má hlavní význam v tom, že značná část z jeho designových a technologických prvků se objeví i v budoucích vozech Peugeot.

Jedním z těchto prvků je nový volant Hypersquare. Toto zařízení vede k novým, přirozeným, jednodušším a intuitivnějším gestům. Řidiči mohou pouhými několika kliknutími nebo stiskem konečky prstů ovládat všechny parametry vozidla, aniž by sundali ruce z ovladače řízení. Hypersquare tak v kombinaci s technologií steer-by-wire zjednodušuje řízení a zvyšuje jeho instinktivnost. Peugeot Hypersquare a nová generace i-Cockpit®, které revolučním způsobem změní emoce a potěšení z jízdy, se v roce 2026 objeví v budoucích vozech značky.

Další převratnou novinkou, kterou na stánku Peugeot lze spatřit, je technologie Remote Driving. Jedná se o způsob, jak řídit vozidla na dálku. K tomu je třeba mobilní připojení a mnoho kamer zabudovaných do vozidla. Vozy jsou pomocí této technologie připojeny na stanici, ve které sedí vyškolený specialista schopný ovládat z jednoho místa hned několik vozidel současně. Tato technologie by mohla v budoucnu najít uplatnění například pro distribuční firmy či pro služby pronájmu vozidel.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3