Aktuálně zveřejněná čísla ČSÚ jsou milým překvapením, neboť lednový přebytek obchodní bilance ve výši 29,6 mld. korun je výrazně vyšší, než v lednu loňského roku. Rok 2011 byl přitom z tohoto pohledu celkově rekordní (17,83 mld). Vstup do roku 2012 se nám po stránce exportu velmi vydařil, přesto lze očekávat, že letošní rok bude s největší pravděpodobností poznamenán nepříliš dobrou kondicí evropských ekonomik a tamních trhů.
Reálně proto hrozí, že celkový objem vývozu i dovozu bude v porovnání s předchozím rokem stagnovat nebo může být dokonce záporný podobně, jako jsme toho byli svědky v roce 2009. I přesto očekáváme, že se přebytek obchodní bilance udrží na vysokých hodnotách.
V posledních dvou letech se zahraničnímu obchodu vstup do nového roku vždy vydařil. V lednu 2010 byl přebytek obchodní bilance ve výši 16,89 mld. korun (průměrný měsíční přebytek byl přitom ve výši 10,1 mld. korun) a v lednu 2011 dokonce 17,83 mld. (průměrný měsíční přebytek v roce 2011 byl 15,95 mld.).
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.