Podle informace agentury ČTK, vydané 17. dubna 2012, nesouhlasí se vznikem zákona o cestovním ruchu v navrhované podobě Ministerstvo financí České republiky. Svůj nesouhlas odůvodňuje navýšením rozpočtu na výdajové straně o 400 mil. korun, které by pravděpodobně tento zákon přinesl. AHR ČR chápe tento argument Ministerstva financí jako velmi jednostranně zaměřený, s absencí širšího rozboru dalších přínosů. Zákon totiž, mimo jiné, také koncepčně řeší způsob financování cestovního ruchu. Oživení cestovního ruchu a zlepšení infrastruktury by přineslo vytvoření nových pracovních příležitostí, rozvoj regionů a v konečných důsledcích zvýšení příjmů státu.
Podle studie KPMG získává státní pokladna z každé stokoruny, kterou turisté utratí, 41,- Kč ve formě daní a odvodů. Zákonný rámec pro rozvoj cestovního ruchu a spolupráci na národní a regionální úrovni je běžnou normou vyspělých zemí v našem nejbližším okolí. Příkladem toho je sousední Rakousko. Multiplikace zdrojů na národní, krajské a destinační úrovni nebo případný podíl privátní sféry formou PPP, by posílily efektivitu vynaložených veřejných prostředků do této významné oblasti podnikání, která poskytuje více pracovních příležitostí než například zemědělství.
(tz)