Rekordní zájem si pořádající Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) vysvětluje rostoucím ekonomickým tlakem na efektivitu vynaložených prostředků na reklamu v době ekonomické krize. „Zadavatelé tlačeni ke snižování nákladů hledají možnosti, jak na marketingu a reklamě ušetřit, a dávají tak před plošným oslovením přednost přímé cestě ke konkrétním zákazníkům," vysvětlil výkonný ředitel ADMAZ Tomáš Hájek.
Ekonomická situace stojí i za zařazením nové deváté kategorie soutěže Český direkt & promo. Od letošního ročníku tak budou zvlášť soutěžit nízkonákladové kampaně, které dosud mohly jen stěží konkurovat rozsáhlým direct marketingovým akcím s vysokými rozpočty.
Složení odborné poroty:
zástupci z médií - Jan Patera, Marketing&Media
- Jakub Oth, Direkt
kreativní ředitelé - Richard Stiebitz, Wunderman
- Pavel Kříž, Momentum
- Pavel Vincenc, EURO RSCG 4D
- Zuzana Kubisová, Wellen
strategičtí planneři - Graeme Murray, freelance - předseda poroty
- Tomáš Bartl, OgilvyAction
- Drahomír Viktorin, 5P Agency
- Kristián Hloušek, Proximity
klienti - Monika Vlášková, Telefónica O2
- Šimon Čapek, Red Bull
- Jana Víšková, Česká televize
digitální specialisté - Joseph Ali Tehranian, Mather Advertures
- Jan Havlíček, Dark Side
Vítězové soutěže Český direkt & promo se mohou zúčastnit mezinárodní soutěže IMC European Awards, která hodnotí nejlepší kampaně Evropy. Je organizována Evropskou asociací komunikačních agentur (EACA) a její sekcí integrované marketingové komunikace (IMCC Europe). Předloni čeští zástupci uspěli, když získali hned čtyři ceny, včetně jedné zlaté.
Český direkt & promo, který pořádá Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu ADMAZ spolu se sekcí integrovaných podlinkových agentur (iBTL) při Asociaci komunikačních agentur AKA, nabízí reklamním profesionálům a agenturním týmům možnost porovnat svoje práce zaměřené na oblast podpory prodeje, budování značky, přímý marketing a digitální komunikaci na českém trhu.
Soutěž s původním názvem Český direkt vznikla na přelomu let 2002/2003. V roce 2010 prošla radikální změnou a získala široký záběr podlinkových aktivit.
* BTL – Below the Line tzv. podlinkové komunikační techniky, řadí se sem například podpora prodeje, public relations, eventy, guerillový marketing, direct marketing, newslettery, virální videa, komunitní skupiny na internetu apod. Dříve šlo spíše o doplněk klasické ATL, neboli nadlinkové reklamy (televizní, tiskové apod.), dnes především v rozvíjejícím se internetovém prostředí působí BTL často samostatně a dokáže mnohdy efektivněji zasáhnout cílovou skupinu za zlomek nákladů klasické ATL reklamy.
Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ) je profesní sdružení právnických a fyzických osob podnikajících v oblasti direct marketingu a zásilkového obchodu. Je členem Svazu obchodu a cestovního ruchu, Evropské asociace e-commerce a zásilkového obchodu (EMOTA) a Federace evropského přímého a interaktivního marketingu (FEDMA). Spolupracuje s řadou dalších profesních sdružení, organizuje konference a semináře.
Asociaci tvoří několik skupin firem se zdánlivě různou podnikatelskou činností (adresná či neadresná distribuce, lettershop, databázový marketing, telemarketing, mobilní marketing, zásilkový obchod, nakladatelství...), všechny však mají společného jmenovatele - přímé oslovení potenciálního zákazníka, tedy direct marketing.
ADMAZ je dále pořadatelem konferencí Zásilkový obchod (zpravidla v měsíci říjnu), E-commerce Forum (květen) a Call centra (listopad) a dále organizuje soutěž o nejlepší kampaně přímého marketingu Český direkt & promo. Kromě toho ADMAZ podporuje některé vybrané akce (konference, veletrhy) jiných subjektů.
(tz)