INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Na podkladě údajů ČSÚ o vývoji ubytování, stravování a pohostinství (CZ NACE 55+56) a o návštěvnosti hotelů, prezentujeme pro naši členskou základnu dostupné operativní informace. Jak je uvedeno v našem statistickém servisu v minulém týdnu, tržby v ubytování a stravování pokračovaly v lednu až březnu 2012 v obdobných trendech jako v roce 2011.

Indexy tržeb v ubytování (CZ NACE 55) potvrdily další meziroční zlepšení a to se projevilo i v březnu 2012. Vývoj ve stravování (CZ NACE 56) je nadále provázen nižším tempem a současně růstem cen:

Vývoj tržeb v ubytování, stravování a pohostinství (NACE  55 + 56)


Období

Ubytování a stravování

CZ NACE 55+56

Hotely, kempy a jiná hrom.ubyt.zařízení

CZ NACE 55

Restaurace, výčepy, bary, účel.stravování

CZ NACE 56

b. c.

s. c.

b. c.

s. c.

b. c.

s. c.

2009

r o k

90,4

89,1

86,4

87,1

92,3

90,1

2010

r o k

96,7

95,8

97,5

100,8

96,4

93,3

2011

I. čtvrtletí

102,4

101,3

101,8

103,3

102,6

100,4

II. čtvrtletí

104,4

104,1

108,5

110,5

102,4

100,5

III. čtvrtletí

100,3

99,5

102,0

103,6

99,4

97,0

IV. čtvrtletí

98,8

97,6

104,4

105,5

96,5

93,5

r o k

101,4

100,6

104,3

105,9

100,1

97,8

2012

leden

102,0

100,2

104,4

107,2

101,2

97,1

únor

102,4

100,6

107,4

110,4

100,5

96,2

březen

101,8

100,5

109,7

112,1

98,7

94,7

I. čtvrtletí

102,0

100,4

107,3

110,0

100,1

96,0

Tržbám v ubytování v zásadě odpovídá růstový trend v návštěvnosti hotelů, který v březnu 2012 dále zintenzívnil v počtu hostů meziročně na 16,9 %, v počtu přenocování na 12,0 %. Za celé I. čtvrtletí rostla návštěvnost hotelů o 14,7 %, počty přenocování o 12,7 %). Neméně intenzívní byl růst počtu hostů a počtu přenocování ve struktuře hostů ze zahraničí a domácích. Ze šetření mezi kategoriemi hotelů vyplývá, že nejvyšší meziroční růst návštěvnosti vykázaly v březnu i za celé I. čtvrtletí 2012 pětihvězdičkové hotely - o 19,4 %, resp. 20,9 % více hostů a čtyřhvězdičkové hotely o 16,9 %, resp. 14,3 %. V porovnání s dosud nejvyšší návštěvností hotelů v I. čtvrtletí roku 2008 se letošní návštěvnosti v I. čtvrtletí zvýšila o 9,3 %.

Návštěvnost v hotelech v ČR do února 2012 podle hostů – nerezidentů - rezidentů

Období

Počet hostů

Počet přenocování

celkem

nerezidenti

rezidenti

celkem

nerezidenti

rezidenti

březen

2009

609 558

384 918

224 640

1 634 487

1 113 516

520 971

2010

650 936

415 497

235 439

1 765 364

1 203 641

561 723

2011

675 436

428 538

246 898

1 818 532

1 246 292

572 240

2012

789 853

497 383

292 470

2 036 633

1 409 898

626 735

leden až

březen

2009

1 598 848

956 989

641 859

4 428 101

2 896 900

1 531 201

2010

1 653 695

997 983

655 712

4 536 555

2 986 605

1 549 950

2011

1 719 541

1 031 022

688 519

4 677 129

3 083 394

1 593 735

2012

1 972 679

1 180 832

791 847

5 270 610

3 506 001

1 764 609

Index březen 2012/2011

116,9

116,1

118,5

112,0

113,1

109,5

Index leden až březen 2012/11

114,7

114,5

115,0

112,7

113,7

110,7

Index leden až březen 2012/2008

109,3

102,5

121,2

104,1

98,8

116,9

Pramen: Časové řady a RI ČSÚ

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3