INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Potravinářskou komoru povede další čtyři roky prezident Ing. Miroslav Toman, CSc. Rozhodlo o tom ve volbách nové Představenstvo Potravinářské komory ČR. Výrazně posílilo i nově zvolené, zúžené Představenstvo Potravinářské komory, ve které nechybí majitelé a zástupci nejvýznamnějších potravinářských podniků v České republice (majitel Madety Milan Teplý, majitel ZŘUD Písek Čestmír Motejzík, majitel Interlacto Group Oldřich Gojiš, generální ředitel TTD Dobrovice Oldřich Reinberger, generální ředitel Znovínu Znojmo, a. s. Pavel Vajčner, generální ředitel Penamu, a. s. Jaroslav Kurčík).

Větší zapojení těchto představitelů potravinářského sektoru do aktivit Komory přinese nepochybně další posílení postavení Potravinářské komory vůči domácím a zahraničním subjektům.

K hlavním cílům činnosti PK ČR v následujícím čtyřletém období patří zejména aktivní účast Potravinářské komory na vytvoření věrohodné a konkrétní Koncepce potravinářského průmyslu a Koncepce zemědělství, které by měly sloužit jako základ pro všechny další úvahy, kam směřovat agro-potravinářský komplex v této republice. V této souvislosti je nezbytně nutné další posilování postavení značky KLASA, její podpora na prodejním místě a zapojení spotřebitelů, výrobců a obchodníků do jejího dalšího budování.

Důležitá je rovněž další podpora regionálních produktů, dotvoření funkčního systému řízení a propagace tohoto projektu s rozhodujícím podílem regionů. V prvé řadě bude ovšem Potravinářská komora ČR ovšem pokračovat ve svém vlastním projektu - Český výrobek - garantováno Potravinářskou komorou, který se v loňském roce úspěšně rozběhl.

Prioritní zůstává pro PK ČR rovněž otázka kvality potravin, je potřeba zpřesnit a zpřísnit příslušné předpisy, které stanoví, co musí a naopak co nesmí být v konkrétních potravinářských výrobcích obsaženo (jednotlivé komoditní vyhlášky, vyhláška č. 326/2001 Sb., apod.)

V oblasti obchodní a exportní politiky je zájmem PK ČR dokončení novelizace zákona o významné tržní síle a jejím zneužití v duchu navrženém meziresortní komisí, včetně tlaku na kontrolu jeho dodržování. Pokud jde o export, pak je naprosto nezbytné provést analýzu cílových regionů a určit, na které z nich se zaměřit a které výrobky podporovat.

Z pohledu situace na domácím trhu je nezbytné podpořit důslednou kontrolu dovážených potravin z pohledu nejen bezpečnosti ale i ostatních právních předpisů (označování, skladování, složení) a také důsledné sledování cen dovážených produktů z pohledu dumpingu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3