„Nesouhlasíme s tím, že celou administrativní zátěž nové vyhlášky ponesou opět jen obchodníci. Zákazník navíc podle našich průzkumů nerozlišuje, zda pečivo bylo rozpečené na obchodě nebo přivezeno z pekárny," řekl Zdeněk Juračka, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.
Vyhláška přinese mnoho omezení pro maloobchod, ale také pro zákazníka. Maloobchodu vzniknou nové náklady na označování regálů a prodejních míst, které bude v praxi nutné operativně měnit, složitější bude i reklamační proces. Dále nebudou moci obchodníci zcela pružně reagovat na okamžitou poptávku tak, aby měli zákazníci po celou prodejní dobu možnost nakoupit skutečně čerstvé, voňavé a ještě teplé výrobky. Tato vyhláška je v rozporu se všeobecně deklarovanou snahou současné vlády o snižování administrativní zátěže a jde i nad rámec legislativy Evropské unie.
Dopékané pečivo bývá naprosto neprávem označované jako druhořadé. Podle technologů, kteří využívají moderní pekárenské technologie, má přitom vyšší nutriční kvalitu i delší trvanlivost. 80 % výrobků určených pro dopek je vyrobeno v České republice a není dováženo ze zahraničí. Maloobchodníci ve všech svých sítích nabízejí oba druhy pečiva a je jen na zákazníkovi, aby si vybral to, které mu více chutná.
(tz)