INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Sdružení českých spotřebitelů (SČS) se ve svých aktivitách zaměřuje na ty skupiny spotřebitelů, které jsou obzvlášť zranitelné v některých situacích na trhu. Mohou to být děti, osoby se zdravotním postižením, ale také senioři.

SČS zaznamenává desítky případů, kdy naši dříve narození podléhají nekalým – agresivním obchodním praktikám při nabídkových akcích a prodejích organizovaných obvykle mimo provozovny. Na těchto akcích dochází nevybíravým způsobem k nátlaku, který mnozí senioři neustojí a nakupují zboží, které nechtějí. Odstoupení od smlouvy je pro ně vzhledem k podmínkám smluv velmi komplikované, anebo i nemožné.

Reakcí SČS na tuto situaci je ‚druhý ročník' osvětové kampaně, zaměřené na specifické téma agresivních praktik při nabídkových akcích. „Tématem jsme se již zabývali v loňském roce," uvádí k tomu Lenka Bergmannová, projektová manažerka SČS, „kdy jsme prostřednictvím krajských orgánů Svazu důchodců ČR distribuovali téměř 15 tisíc brožurek", a Libor Dupal, předseda SČS, k tomu dodává: „Bohužel se situace vůbec nelepší, spíše naopak. Rozhodli jsme se proto vydat aktualizované znění letáku, v trochu kratší, údernější formě a v ještě širším spektru distribuce. Brožurka ‚Varujte se nabídkových akcí!' poskytuje informace a rady, jak se bránit agresivním praktikám prodejců či jak postupovat už při zakoupení zboží na nabídkové akci. Letákovou kampaň doplňujeme přednáškami v regionech."

Publikace je dostupná v elektronické podobě na stránkách SČS, je poskytovaná zdarma na akcích SČS, veletrzích, seminářích. Brožura je distribuována do krajských a místních organizací Svazu důchodců, Občanských poraden, Seniorpointů - kontaktních míst pro seniory, regionálních poraden Národní rady osob se zdravotním postižením a do řady dalších subjektů. „Pevně věříme, že osvětová akce napomůže tak jako v loňském roce informovat seniory o jejich právech a odradí je od nákupů na nabídkových akcích", dodává Lenka Bergmannová.

Publikace „Varujte se předváděcích akcí!" je v plném textu k dispozici na internetových stránkách SČS - http://www.konzument.cz/users/publications/3-mimo-edice/50-varujte-se-nabidkovych-akci.pdf.

Sdružení českých spotřebitelů (SČS) je občanským sdružením, které si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit". SČS působí v řadě oblastí, pokrývají odbornosti ve vztahu k bezpečnosti výrobků, standardizaci, finančních služeb aj. SČS výrazně zaměřuje své aktivity na oblasti, které se dotýkají nejvíce zranitelných spotřebitelů – seniorů, děti a mládeže, osob se zdravotním postižením. SČS poskytuje své služby prostřednictvím telefonického, osobního či elektronického poradenství, vydáváním osvětových a informačních publikací a materiálů, pořádání seminářů a přednášek ad.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3