INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Sdružení českých spotřebitelů (SČS) se ve svých aktivitách zaměřuje na ty skupiny spotřebitelů, které jsou obzvlášť zranitelné v některých situacích na trhu. Mohou to být děti, osoby se zdravotním postižením, ale také senioři.

SČS zaznamenává desítky případů, kdy naši dříve narození podléhají nekalým – agresivním obchodním praktikám při nabídkových akcích a prodejích organizovaných obvykle mimo provozovny. Na těchto akcích dochází nevybíravým způsobem k nátlaku, který mnozí senioři neustojí a nakupují zboží, které nechtějí. Odstoupení od smlouvy je pro ně vzhledem k podmínkám smluv velmi komplikované, anebo i nemožné.

Reakcí SČS na tuto situaci je ‚druhý ročník' osvětové kampaně, zaměřené na specifické téma agresivních praktik při nabídkových akcích. „Tématem jsme se již zabývali v loňském roce," uvádí k tomu Lenka Bergmannová, projektová manažerka SČS, „kdy jsme prostřednictvím krajských orgánů Svazu důchodců ČR distribuovali téměř 15 tisíc brožurek", a Libor Dupal, předseda SČS, k tomu dodává: „Bohužel se situace vůbec nelepší, spíše naopak. Rozhodli jsme se proto vydat aktualizované znění letáku, v trochu kratší, údernější formě a v ještě širším spektru distribuce. Brožurka ‚Varujte se nabídkových akcí!' poskytuje informace a rady, jak se bránit agresivním praktikám prodejců či jak postupovat už při zakoupení zboží na nabídkové akci. Letákovou kampaň doplňujeme přednáškami v regionech."

Publikace je dostupná v elektronické podobě na stránkách SČS, je poskytovaná zdarma na akcích SČS, veletrzích, seminářích. Brožura je distribuována do krajských a místních organizací Svazu důchodců, Občanských poraden, Seniorpointů - kontaktních míst pro seniory, regionálních poraden Národní rady osob se zdravotním postižením a do řady dalších subjektů. „Pevně věříme, že osvětová akce napomůže tak jako v loňském roce informovat seniory o jejich právech a odradí je od nákupů na nabídkových akcích", dodává Lenka Bergmannová.

Publikace „Varujte se předváděcích akcí!" je v plném textu k dispozici na internetových stránkách SČS - http://www.konzument.cz/users/publications/3-mimo-edice/50-varujte-se-nabidkovych-akci.pdf.

Sdružení českých spotřebitelů (SČS) je občanským sdružením, které si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit". SČS působí v řadě oblastí, pokrývají odbornosti ve vztahu k bezpečnosti výrobků, standardizaci, finančních služeb aj. SČS výrazně zaměřuje své aktivity na oblasti, které se dotýkají nejvíce zranitelných spotřebitelů – seniorů, děti a mládeže, osob se zdravotním postižením. SČS poskytuje své služby prostřednictvím telefonického, osobního či elektronického poradenství, vydáváním osvětových a informačních publikací a materiálů, pořádání seminářů a přednášek ad.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3